Budowa Trasy Tramwajowo-Autobusowej na Nowy Dwór wciąż przebiega w ekspresowym tempie. Krajobraz okolic placu Orląt Lwowskich i ul. Robotniczej zmienia się z dnia na dzień i wszystko wskazuje na to, że wykonawca wywiąże się z powierzonego zadania jeszcze przed wyznaczonym terminem.
Przypomnijmy, że – jak już pisaliśmy w naszym portalu – TAT jest drugą największą miejską inwestycją drogową w historii powojennego Wrocławia (największa była trasa na Leśnicę w 1949 r.). Będzie mieć ok. 7 km, w tym dwa wiadukty – 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ul. Smolecką. Trasa ma być gotowa w 2023 r.
Ratusz stał przed wyborem wykonawcy kolejnego etapu Trasy. Wyłoniona firma miałaby zająć się odcinkiem pomiędzy Parkiem Biznesu, a ulicą Rogowską i ukończyć prace w dwa lata. II etap inwestycji zrealizuje ta sama firma, która pracuje teraz przy budowie etapu I. Pro-Tra Building, czyli obecny wykonawca, zaproponował najlepszą cenę wygrywając m.in. z Budimexem oraz Skanską.
Gmina na realizację II etapu miała zarezerwowane 120 mln zł. Jak się okazuje, zadanie można wykonać za 81 mln zł. Biorąc pod uwagę dotychczasową wzorową postawę firmy oraz istotną różnicę w cenie, co do zwycięzcy przetargu nie było wątpliwości.
Trasa gotowa jest obecnie w 25%. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, na Nowy Dwór po szynach pomkniemy już na początku 2023 roku.
Maciej Fedorczuk
Komentowane 1