Wakacyjne remonty, budowa nowych tras, zmiana rozkładów jazdy i nowe połączenia – to wszystko może spowodować zakłopotanie u pasażerów MPK Wrocław, którzy na nowo uczą się rozkładu jazdy niektórych linii autobusowych i tramwajowych. Spółka tłumaczy, jak korzystać z zakupionych wcześniej biletów okresowych.
Miasto zainwestowało ogromne środki finansowe w rozwój komunikacji publicznej. W przeciągu kilku ostatnich miesięcy do użytku oddane zostały linie tramwajowe przez Popowice i na Nowy Dwór, niebawem komunikacja pojedzie także budowaną Aleję Wielkiej Wyspy czy przez obwodnicę Leśnicy. To jednak nie koniec zmian i remontów, które planują włodarze miasta.
MPK Wrocław zaznacza, że zmiana kursowania niektórych linii, a także utworzenie nowych połączeń, nie wypływa na zasady funkcjonowania spółki i zasad korzystania z biletów. Bilet, który upoważnia nas do korzystania z przejazdów dwóch linii nadal pozwala nam w pełni legalnie korzystać z innych połączeń na tej samej trasie. Przykład? Tramwaj na Nowy Dwór. Jeżeli ktoś poruszał się do tej pory autobusem, ale tramwaj na tej samej trasie bardziej mu odpowiada, to śmiało może jeździć pojazdem szynowym na tym samym bilecie.
– Bilety nie tracą ważności. Są stosowane analogiczne zasady, jak w przypadku zmian tras związanych z remontem. Posiadając bilet na dwie linie, wciąż będzie można się poruszać po dotychczasowej trasie bez dodatkowych opłat, choć po zmianach np. tramwajem o innym numerze – tłumaczy Paulina Tyniec-Piszcz, dyrektorka Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego.
Zmiana biletu w systemie UrbanCard
Jeżeli stresuje Was zmiana trasy przejazdu autobusu czy tramwaju, z którego dotychczas korzystaliście w ramach uczestnictwa w programie UrbanCard, Biuro Obsługi Pasażera oferuje bezpłatną anulację biletu, aby umożliwić nam zakup nowego biletu – takiego, który bardziej odpowiada naszym potrzebom po zmianach w rozkładzie jazdy.
Adresy punktów Biura Obsługi Pasażera:
- ul. Grabiszyńska 9, 53-501 Wrocław pn-pt: 8.00 – 18.00; sob: 9.00 – 14.00
- ul. Racławicka 2-4, 53-146 Wrocław pn-pt: 8.00 – 18.00
- ul. Ładna 1c, 50-353 Wrocław (300 metrów za Pasażem Grunwaldzkim) pn-pt: 8.00 – 18.00
- al. Kromera 21a, 51-163 Wrocław (Biuro Obsługi Pasażera MPK) pn-pt: 8.00 – 19.00
- ul. Świeradowska 22, 50-559 Wrocław (Biuro Obsługi Pasażera MPK) pn-pt: 8.00 – 19.00
Ponadto miasto przypomina o możliwości skorzystania ze zniżek na przejazdy MPK. Jeżeli płacicie podatki we Wrocławiu, możecie dołączyć do programu Nasz Wrocław, zapewniającego szereg udogodnień, takich jak darmowe wejście w wybrane miejsca, ale także rabat na zakup biletu okresowego. Miesięczny bilet na wszystkie linie autobusowe i tramwajowe kosztuje 60 lub 90 złotych, jeżeli należymy do Nasz Wrocław.