Około 2014 r. naukowcy szacowali, że liczebność populacji lemurów koroniastych spadnie o 50% w ciągu kolejnych 3 pokoleń (24 lat), ale około 2020 roku statystyki poszybowały w dół. Liczebność lemurów koroniastych spada znacznie szybciej niż zakładano.
Bez podjęcia działań dziś, za 10 lat ten gatunek zwierząt zniknie z powierzchni ziemi. Ponieważ głównym zagrożeniem gatunku lemura koroniastego jest działalność człowieka, Centrum Handlowe „Korona” postanowiła zrobić coś więcej niż jedynie wesprzeć finansowo program ochrony tych zwierząt. W ramach swojego zaangażowania w działania ekologiczne i społeczne, Centrum Handlowe „Korona” podjęło decyzję o adopcji lemura koroniastego z wrocławskiego ZOO. Ten ruch wpisuje się w filozofię centrum, które znane jest ze swojej przyjaznej postawy wobec zwierząt. W 2024 r. lemur koroniasty stanie się „brand hero” Korony, symbolizując aktywne działania CSR (Corporate Social Responsibility) realizowane przez centrum.
Dlaczego Korona wybrała Lemury koroniaste? Oprócz nazwy, która koresponduje z nazwą centrum handlowego i charakterystycznej dla tego gatunku brązowo-pomarańczowej „korony” na szczycie głowy, najważniejszy był fakt, że lemury koroniaste to jeden z najrzadszych i najbardziej zagrożonych gatunków lemurów. Centrum opracowało całoroczny plan działań CSR-owych o nazwie Misja: Koroniasty, które mają na celu zainspirować społeczność Centrum Handlowego Korona do zaangażowania się w działania proekologiczne i prospołeczne z zakresu: świadomego konsumpcjonizmu, odpowiedzialności ekologicznej oraz wrażliwości społecznej.
Jesteśmy bardzo wdzięczni Centrum Handlowemu Korona, za zaangażowanie w edukację na temat lemurów i ich ochronę w tak dużym stopniu. Tak cenni sponsorzy adopcyjni są na wagę złota, gdyż CH Korona z adopcji lemurów koroniastych zrobiła prawdziwe wydarzenie roku, a to naprawdę niezwykły gest. Doceniamy, że Korona nie ogranicza się do minimum, a stworzyła całoroczną strategię marketingową w oparciu o adopcję tego ciekawego mieszkańca naszego zoo. Cieszymy się, że jest ona skupiona nie tylko na edukowaniu o zagrożeniach dla dzikiej przyrody, ale także na akcjach angażujących lokalną społeczność, aktywujących mieszkańców Wrocławia do dbania o środowisko i zwiększających świadomość ekologiczną – mówi prezes zarządu ZOO Wrocław Joanna Kasprzak.
W 2024 r. lemur koroniasty stanie się ambasadorem csr-owej akcji Misja: Koroniasty, w ramach której zostanie zrealizowany cykl „12 prac Koroniastego”. Seria ta obejmie działania Korony o charakterze ekologicznym i społecznym, zgodne z zasadą: „myśl globalnie, działaj lokalnie”. Celem Korony jest zwrócenie uwagi na kwestie ważne dla społeczności lokalnej oraz zachęcenie do aktywnego udziału w działaniach na rzecz lepszej przyszłości. W ramach tej inicjatywy CH Korona będzie współpracować z lokalnymi fundacjami, jednostkami samorządowymi i organizacjami pozarządowymi.
- Adopcja lemura koroniastego oraz cykl „12 prac koroniastego” to kolejny krok CH Korona w kierunku zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej.
- Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej https://www.centrum-korona.pl/misja-koroniasty oraz w mediach społecznościowych CH Korona. Akcja jest organizowana we współpracy z Wrocław ZOO.
Komentowane 1