Na północy Wrocławia rozpoczyna się realizacja nowego peronu przystankowego w ciągu jezdni bocznej. Trwają tam także prace związane z poszerzaniem jezdni. Na odcinku od mostów na Widawie do skrzyżowania z ulicami Brucknera i Poprzecznej powstaje 1240 m wydzielony pas dla autobusów
Intensywne prace przy poszerzaniu jezdni wlotowej, na odcinku od mostów na rzece Widawie aż do zjazdu do CH Korona trwają od początku kwietnia. Ich efektem będzie trzeci dodatkowy pas, który będzie przeznaczony dla autobusów. Pierwszy etap dobiega końca – roboty rozbiórkowe oraz budowa kanalizacji deszczowej w zielonym pasie rozdziału. Od najbliższego weekendu rozpocznie się kolejny: budowa nowego peronu przystankowego, który zastąpi istniejący przystanek autobusowy przy jezdni alei B. Krzywoustego. Zaprojektowano go przy jezdni bocznej parkingu, na wysokości wejścia głównego centrum handlowego.
– Budowa dodatkowego pasa oraz przystanku pozwoli na przeniesienie komunikacji autobusowej poza główną jezdnię, z korzyścią nie tylko dla pasażerów, ale i dla kierowców. W tej chwili samochody muszą dzielić jeden pas z autobusami. Po wybudowaniu trzeciego pasa to ulegnie zmianie i ruch w tym rejonie będzie bardziej płynny – zapewnia Ewa Mazur ze ZDiUM.
Przez aleję Bolesława Krzywoustego biegnie droga krajowa nr 98 i jest to jedna z bardziej obciążonych ruchem wrocławskich dróg. Codziennie korzystają z niej tysiące samochodów – nie tylko z Psiego Pola, ale również wjeżdżających do miasta z Długołęki czy Oleśnicy. Trzeci pas przyczyni się do udrożnienia ruchu na tym odcinku.
– Zgodnie z założeniami buspas ma obsłużyć 14 linii autobusowych (118, 121, 128, 130, 131, 141, 151, 904, 911, 914, 921, 924 oraz N i D) kursujących z Psiego Pola w stronę centrum. To oznacza, że będą się po nim poruszać w szczycie nawet 42 autobusy na godzinę – mówi Adam Więcek z Departamentu Infrastruktury i Transportu.
Odcinek, który zostanie poszerzony ma 312 m długości i zlokalizowany jest pomiędzy mostem na rzece Widawa (ok. 75 m od obiektu w kierunku centrum) a wiaduktem w ul. Kowalskiej, w rejonie zjazdu na teren CH Korona. W ramach zadania wybudowany zostanie też dodatkowy zjazd z jezdni bocznej obsługującej parking galerii handlowej. Poszerzony do trzech pasów ruchu zostanie również odcinek o długości 126 m zlokalizowany w rejonie wyjazdu z centrum handlowego. Po przebudowie kierowcy nadal będą mieć możliwość wjazdu z ul. B. Krzywoustego bezpośrednio z buspasa na teren jezdni obsługującej parking przy CH Korona. Zakres robót przewiduje również likwidację nieczynnej sieci wodno-kanalizacyjnej, przebudowę chodników oraz sygnalizacji przy skrzyżowaniu z Brucknera. Prace potrwają do września br.