Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja i Rozkład Jazdy

Z Wrocławia do Warszawy w dwie godziny!

Jakub Szustak przez Jakub Szustak
23 czerwca 2023
w Wiadomości, Wrocław
4
Z Wrocławia do Warszawy w dwie godziny!

fot. Shutterstock

Z Warszawy do Wrocławia w dwie godziny? Takie zapowiedzi padły podczas Kongresu Rozwoju Kolei z ust Radosława Kantaka, członka zarządu spółki CPK do spraw inwestycji kolejowych. Niedługo mają ruszyć prace budowlane tras dla Kolei Dużych Prędkości. Jakie nowości czekają nas w ramach tej inwestycji?

– CPK to przede wszystkim nowy projekt sieci transportowej w Polsce. W jego sercu znajdzie się wielkie lotnisko typu HUB i zostanie uzupełniony „szprychami” rozpraszającymi się na wszystkie strony naszego kraju – powiedział Radosław Kantak w wywiadzie dla warszawa.naszemiasto.pl.

Według słów Radosława Kantaka, Dolny Śląsk będzie największym beneficjentem budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Obecnie jedynie jedno połączenie na trasie Wrocław – Warszawa zamyka się w czasie poniżej 4 godzin, większość z nich trwa od 4,5 do 6 godzin. Zapowiedzi członka zarządu spółki CPK ds. inwestycji kolejowych, zrealizowanie inwestycji Kolei Dużych Prędkości na tej trasie umożliwi transport pomiędzy naszym miastem, a stolicą Polski w dwie godziny!

– Cała infrastruktura i geometria przygotowywana jest na to, żeby pociągi mogły poruszać się z prędkością maksymalną 350 km/h. Natomiast tabor, którym przewoźnicy będą dysponować na dzień otwarcia prawdopodobnie będzie pozwalać na jazdę maksymalnie 250 km/h.

Na przełomie pierwszego i drugiego kwartału 2024 roku mają ruszyć prace budowlane trasy Warszawa – Łódź. Przejazd pomiędzy tymi miastami będzie możliwy w zaledwie 45 minut! Obecnie trwa etap projektowania, a następnie odbędą się starania o uzyskanie decyzji środowiskowej, która pozwoli na rozpoczęcie wstępnych prac przygotowawczych: archeologicznych, geologicznych, budowlanych (rozbiórka budynków), a także wycinka drzew. W tym celu powstanie najdłuższy w Polsce tunel dwukomorowy o łącznej długości aż 10 kilometrów! Koniec prac przewidywany jest na końcówkę 2027 roku, a rozpoczęcie ruchu na trasie na rok 2028.

Czekamy zatem na szczegóły inwestycji związanych z województwem dolnośląskim. Bez wątpienia trasa Wrocław – Warszawa, możliwa do pokonania w mniej niż dwie godziny to coś, czego mieszkańcy tych aglomeracji niezwykle wyczekują.

 

Tagi: CPKkolejwarszawawrocław
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Nowy plac zabaw w parku Maślickim! [SZCZEGÓŁY]

Następny wpis

Utrudnienia w centrum miasta. Rusza remont na ul. Kazimierza Wielkiego!

Następny wpis
Utrudnienia w centrum miasta. Rusza remont na ul. Kazimierza Wielkiego!

Utrudnienia w centrum miasta. Rusza remont na ul. Kazimierza Wielkiego!

Komentowane 4

  1. Chcę szybko says:
    2 lata temu

    Tylko ze zjebani ludzie nie pozwalają na jakieś inwestycje i budowy . Chcą jeździć,chcą by było szybciej i narzekają, że teraz jest zbyt wolno ale nie,nie pozwolimy nie chcemy. Gdyby tak słuchać ludzi to nic by nie zostało zbudowane. Żadne drogi,kolej itd.

    Odpowiedz
    • realista says:
      2 lata temu

      no to prawda ale tu nie chodzi ze nie chca, tylko aby wyciagnac jak najwiecej kasy, tak jest w wiekszosci podejmowanych spraw. Niestety to nas nauczyly poprzednie rzady, ze kasa sie liczy a nie dobro ludzi

      Odpowiedz
  2. Tomasz R says:
    2 lata temu

    W 2015 roku, dzięki coraz lepszemu i skuteczniejszemu wykorzystywaniu przez polskie władze środków unijnych, pociągi pendolino od francuskiego koncernu jeździły blisko 3 h 20 min., a prowadzenie dalszych prac na już istniejących szlakach kolejowych, i kolejny zakup, np. również od grupy Alstom, tym razem pociągów z systemem korelacji sił odśrodkowych na zakrętach, dawał realną możliwość podróży w czasie 3 h. Dlaczego pociągi dzisiaj jeżdżą aż od blisko 4 do 6 h i pisze się, że dzięki „szybkiej kolei” pojadą w dwie godziny ? Pierwsza prawdziwa idea Kolei CPK miała zapewnić podróże z Warszawy do Wrocławia w 1,5 h a linie kolejowe być budowane na docelowe 400 km/h i w początkowej fazie zapewniać prędkość podróży 300 km/h a nie tylko max. 200 ! Bez przymusowych zjazdów i zatrzymań w Baranowie, gdzie dojazd transportem publicznym bez zbudowania całkiem niezależnych torów, zawsze będzie znacznie gorszy niż regularny, spokojny, krótkoczasowy, transport warszawski na Lotnisko Chopina . Zrobił się straszny bałagan, istenie spółka lotnicza bez portu lotniczego a realnych efektów poprawy życia dla ciężko pracujących Polaków brak !

    Odpowiedz
    • tomasz nie wprowadzaj w blad says:
      1 rok temu

      typie, pendolino są włoskie, nie francuskie

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Niebawem przejedziemy całą

Niebawem przejedziemy całą Wschodnią Obwodnicą Wrocławia?

1 lipca 2025
Odkryj Wrocław z innej bajki

Odkryj Wrocław z innej bajki – ruszają wakacyjne spacery z…

3 lipca 2025
Galeria w Galerii na wirtualnej trasie

„Galeria w Galerii” na wirtualnej trasie – we Wrocławiu zainaugurowano cyfrowy pokaz „Drogi do Jerozolimy”

2 lipca 2025
Nowy zielony zakątek we

Nowy zielony zakątek we Wrocławiu otwarty

27 czerwca 2025
Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Pierwszy pokój w Hampton

Pierwszy pokój w Hampton by Hilton Wrocław Airport już gotowy

4 lipca 2025
Wakacyjna balanga na

Wakacyjna balanga na pl. Wolności

4 lipca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Futbolowe emocje wracają
Sport

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację
Na sygnale

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Pierwszy pokój w Hampton
Biznes

Pierwszy pokój w Hampton by Hilton Wrocław Airport już gotowy

4 lipca 2025
Wakacyjna balanga na
Inne

Wakacyjna balanga na pl. Wolności

4 lipca 2025
Adam Maciejczyk Chcemy przełamywać
Dolny Śląsk

Adam Maciejczyk: „Chcemy przełamywać bariery. Nie tylko bólu…”

4 lipca 2025
Ponad 1000 meczów
Sport

Ponad 1000 meczów i tysiące spełnionych dziecięcych marzeń

3 lipca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT