Strażnice są wizytówką mostu Pomorskiego Południowego. Wrocławskie Inwestycje zadecydowały, że czas na kolejny etap remontu, w którego planie znalazły się właśnie strażnice.

Wykonawca zdecydował się wzmocnić konstrukcję 14 betonowymi palami w każdej strażnicy. Specjalna wiertnica wydrążyć ma w posadzce otwory o głębokości 11 metrów, które zostaną wypełnione cementem.

Przęsła mostu, zaprojektowanego przez Karla Klimma, powstała z cegły. Materiał, który przez dziesiątki lat wystawiony był na działanie wody,musi zostać wzmocniony.

Inwestor chce zapobiec dalszym procesom. Od spodu w konstrukcję mostu wstrzyknięta zostanie specjalna żywica tzw. pakery iniekcyjne.

Zakończyła się budowa tunelu. Przez 144-metrowy przewiert pod dnem rzeki, poprowadzony zostanie ciepłociąg. To rozwiązanie, które pozwoli na zlikwidowanie szpecącej rury. Od lat 70. ubiegłego wieku zasłania ona elewację jednego z najpiękniejszych wrocławskich mostów.

Prace związane z mostem mają zakończyć się na początku roku 2023.

Filip Macuda
foto: FB Inwestycje we Wrocławiu

Wiózł 22 tony nielegalnego paliwa. Wysokość nałożonych mandatów zwala z nóg

Poprzedni artykuł

13. edycja turnieju kibiców o Puchar Wielkiego Śląska już za nami. Łaziory górą!

Następny artykuł

Możesz także polubić

Komentarze

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.