Służby wrocławskiego MPK bardzo często są pierwszymi, które dojeżdżają na miejsce nieszczęśliwych zdarzeń na ulicach Wrocławia. Przewoźnik prowadzi także niekonwencjonalną kampanię na rzecz zdrowia onkologicznego mężczyzn.
Pojawiają się przed policją, a nawet przed ambulansami pogotowia ratunkowego. Zwłaszcza w dobie trwającej pandemii koronawirusa, gdy załogi karetek mają ręce pełne pracy na niespotykaną dotąd skalę. Dlatego zadecydowaliśmy, aby zatrudnić do MPK ratowników medycznych. Będą oni jako pełnoprawni pracownicy Centrali Ruchu pojawiać się tam, gdzie dochodzi do zdarzeń z udziałem pojazdów MPK. Dzięki obecności ratownika będziemy mogli skuteczniej pomóc poszkodowanym w oczekiwaniu na karetkę – mówi prezes MPK Wrocław Krzysztof Balawejder.
Pierwszym z zatrudnionych ratowników MPK jest Pan Łukasz, na co dzień pracownik pogotowia ratunkowego we Wrocławiu. Moje zadanie polega na tym, że będę udzielał pierwszej pomocy i medycznych czynności ratunkowych poszkodowanym do czasu przyjazdu służb ratunkowych. Gdy na miejsce dotrą już moi koledzy, będę mógł im asystować jako dodatkowa para rąk do pomocy w cięższych przypadkach – zapewnia ratownik medyczny MPK.
Komisja Wypadkowa i Nadzór Ruchu MPK Wrocław reagują na nagłe zdarzenia na trasach przejazdu tramwajów i autobusów. Ich pracownicy biorą udział w działaniach ratowniczych. Są wówczas uprawnieni do kierowania ruchem na drodze – tak stanowi rozporządzenie ministra spraw wewnętrznych. Na miejsca zdarzeń poruszają się pojazdami uprzywilejowanymi
MPK dla poprawy bezpieczeństwa pasażerów i załogi przeprowadza dodatkowe szkolenia dla naszych kierowców i dla motorniczych, także na specjalistycznym symulatorze. Utrzymuje najwyższe standardy utrzymania taboru, w tym dodatkowe przeglądy – zwłaszcza tych elementów, które wpływają bezpośrednio na bezpieczeństwo ruchu, jak np. układy hamulcowe. Prowadzi ponadto kampanie społeczne na rzecz bezpieczeństwo podróżnych i innych uczestników ruchu.
Wrocławski przewoźnik przyłącza się do akcji Movember! To międzynarodowa kampania na rzecz profilaktyki raka jąder i prostaty, przypadająca na listopad. MPK propaguje badania i zachęca panów do zdrowego trybu życia.
Mężczyźni to zdecydowana większość pracowników MPK Wrocław. Przewoźnik jest firmą odpowiedzialną społecznie, więc naturalne było dla niego, że przyłączy się do akcji zachęcającej panów do zwrócenia uwagi na stan ich zdrowia. We współpracy z organizatorem kampanii – Fundacją Kapitan Światełko – na ekranach autobusów i tramwajów prezentuje spoty przypominające o akcji. Występują w nich jej ambasadorzy akcji: Cyber Marian, Michał Bańka, Mateusz Jędraś, Juan Zumeta oraz Kuba „Brudnopis” Nowicki.
MPK zachęca także do wzięcia udziału we współorganizowanym przez nią konkursie. Trzeba zrobić sobie zdjęcie z (niekoniecznie prawdziwym!) wąsem – symbolem akcji Movember – i napisać rymowane hasło o tym, dlaczego warto dbać o męskie zdrowie. Nagrodą są vouchery do Warsztatu Fryzur Męskich. Zdjęcia należy wysyłać na adres e-mailowy [email protected] do dnia 27 listopada 2020 r. do godziny 23.59.