Tempo realizacji Trasy Tramwajowo-Autobusowej na Nowy Dwór pozytywnie zaskakuje. Od naszej ostatniej wizyty sprawdzającej postęp w budowie TAT minęło zaledwie kilka dni, a na placu Orląt Lwowskich zdążyły pojawić się już nowe szyny i rozjazdy.
Wykonawca I etapu wzorowo wywiązuje się ze swoich deklaracji wyprzedzając harmonogram prac – tymczasem, Wrocławskie Inwestycje otworzyły oferty na budowę II z III odcinków trasy. Teraz będzie się odbywało sprawdzanie całej dokumentacji, to na pewno potrwa kilka tygodni. Wszystkie oferty, które do nas wpłynęły mieszczą się w zakładanym budżecie, czyli 120 milionach złotych – powiedział dla Radia Wrocław Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji.
Do wykonania kolejnego etapu zgłosiły się cztery firmy. Jak czytamy w informacji Wrocławskich Inwestycji, najniższa oferta jest o ponad 38 mln zł tańsza od puli zarezerwowanej na to przedsięwzięcie. II etap obejmuje przygotowanie Trasy na odcinku od Parku Biznesu do skrzyżowania ulic Strzegomskiej z Rogowską.
Przypomnijmy, że TAT jest drugą największą miejską inwestycją drogową w historii powojennego Wrocławia (największa była trasa na Leśnicę w 1949 r.). Będzie mieć ok. 7 km, w tym dwa wiadukty – 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ul. Smolecką. Trasą mamy pojechać w 2023 r. Obecnie niemal cały obszar placu Orląt Lwowskich jest wyłączony z ruchu samochodowego, ale władze miasta planują, by przywrócić go tam już w wakacje.
Czy przy tej okazji zostanie wreszcie zabudowy ok. 600 metrowy odcinek torowiska między pl. Orląt Lwowskich a pl. Legionów, by powstał wreszcie bus-pas do Dworca Gł., czy nadal ulicą Piłsudskiego autobusy będą jeździły slalomem?
Dobry wieczór koło godziny 23 ciej w nocy.
Mam pytanie co tam się wyprawia na Placu Orląt Lwowskich?
Miało być planowany ruch tramwajowy do 30 Maja.
A zaraz będzie początek Lipca i dlaczego powstaje opóźnienie pasażerom komunikacji tramwajowej dla linii tramwajowych
0L,0P,6,14,23,24,31,32 i czy można więcej się dowiedzieć tej sprawie?