Za trzy tygodnie mają się rozpocząć roboty drogowe na fragmencie trasy, która połączy podwrocławskie Łany z Długołęką. Samorząd województwa dolnośląskiego podpisał umowę na budowę kolejnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia.
Nowy odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia rozpocznie się za skrzyżowaniem z ulicą Strachocińską we Wrocławiu (na którym jest już wybudowane rondo) i zostanie włączony do drogi krajowej nr 98 między Mirkowem i Długołęką.
Wschodnia Obwodnica Wrocławia odciąży stolicę Dolnego Śląska od ruchu generowanego przez gminy powiatu wrocławskiego, a także od ruchu zewnętrznego. Nowa droga poprawi również bezpieczeństwo podróżnych i pomoże w gospodarczej aktywizacji terenów położonych na wschód od Wrocławia. Cała trasa będzie gotowa w 2023 roku.
Cieszę się, że ta umowa została podpisana i już niedługo wykonawca wejdzie na plac budowy. Wschodnia Obwodnica Wrocławia to niezwykle ważna inwestycja, która wzbogaci układ komunikacyjny powiatu i województwa na wschód od Wrocławia – mówi marszałek województwa Cezary Przybylski.
Droga ma mieć niemal 10 kilometrów i po jednym pasie w obu kierunkach. Inwestycja zakłada również budowę czterech wiaduktów, trzech mostów, skrzyżowań, rond i dróg dojazdowych. Zadania podjęło się konsorcjum dwóch firm Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. i MIRBUD S.A. Prace rozpoczną się w ciągu najpóźniej na przełomie maja i czerwca br. i potrwają do końca grudnia 2022 roku. Koszt inwestycji to kwota 164,7 mln zł.
Wzdłuż nowej, dziesięciokilometrowej trasy powstaną także m.in. chodniki, ścieżki rowerowe, a także nowe nasadzenia zieleni. To ważne, żebyśmy w tym trudnym czasie nie rezygnowali z istotnych dla regionu inwestycji. W ten sposób rozpędzimy ponownie dolnośląską gospodarkę – zapowiada Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego.
Przypomnijmy, że w tym roku ruszyły prace projektowe obejmujące południową części obwodnicy. Docelowo cała trasa będzie zaczynać się w Bielanach Wrocławskich i prowadzić przez rejon miejscowości Żerniki Wrocławskie, Świętą Katarzynę, Siechnice, Łany, Kiełczówek, Kiełczów, do drogi krajowej nr 98.
Już raz podniecaliśmy się rozpoczęciem budowy tego odcinka obwodnicy. Oby schemat się nie powtórzył.
Sukces na miarę Polaków – niemal 80 lat po wojnie powstaje 1-pasmowa droga, która zupełnie nie odpowiada potrzebom współczesnego ruchu. Eksploatacja istniejących odcinków pokazuje, że droga o jednym pasie ruchu nie za bardzo się sprawdza. Awarie lub kolizje samochodów zupełnie blokują ruch.
Kwestii ceny nie też co komentować – budujemy na płaskim najdrożej na świecie. No i to zawrotne tempo prac – 5,5 miesiąca na kilometr drogi…
Pytanie czy i kiedy powstanie odcinek Żerniki – Bielany skoro na ten moment inwestycja jest na etapie projektowym. Zwycięska i Grota Roweckiego już teraz nie są wydolne, a liczba inwestycji na południu Wrocławia nieustannie rośnie.
Kpiną, jak wszystko w Polsce, był także remont ul. Buforowej, ponieważ od ul. Terenowej mimo hektarów wolnej przestrzeni ulica nie zyskała drugiego pasa ruchu. I ten tramwaj, który nie dojedzie na Jagodno, bo interesy partyjne wygrały ze zdrowym rozsądkiem i potrzebami mieszkańców. No więc wepchnijmy każdego dnia do centrum miasta kilkaset aut (wkrótce tysiące) samych tylko mieszkańców Jagodna.
Szkoda gadać…
mieszkam w Wysokiej i czekam i czekam na naszą stronę już kilka lat.