W nadchodzącym sezonie meczom osiemnastokrotnego Mistrza Polski towarzyszyć będzie ZOO Wrocław i jego misja, bo obie instytucje połączyły siły w ramach współpracy.
Wrocławskie ZOO odwiedza rocznie około 1,6 mln osób i jest ono najpopularniejsze w kraju, piąte w Europie pod względem frekwencji i trzecie na świecie pod względem liczby prezentowanych gatunków zwierząt. Placówka tłumaczy, że swoją popularność zawdzięcza konsekwentnie realizowanej polityce marketingowej i szerzeniu misji ochrony ginących gatunków.
Koszykarski Śląsk przyciąga na swoje mecze pełne trybuny oddanych fanów i bierze udział w elitarnych rozgrywkach europejskich – 7Days EuroCup organizowanych przez Euroleague Properties. To aktualnie najbardziej medialny klub w Polsce, a wysokość ekwiwalentu reklamowego w sezonie 2021/2022 wynosiła aż 56 mln zł.
Tak jak dla nas ostatni sezon był wyjątkowy i mistrzowski, tak dla wrocławskiego zoo był rekordowy pod niemal każdym względem. Wierzę, że kolejny rok wspólnych działań umocni nasze pozycje na mapie najważniejszych atrakcji Wrocławia – mówi Michał Lizak, prezes Koszykarskiego Śląska Wrocław.
Zoo upatruje w tej współpracy szansę na pozyskanie nowych odbiorców swoich usług i misji.
Uczestnicy rozgrywek sportowych są odbiorcami pozytywnych emocji jakie wywołuje taka rywalizacja, dlatego jesteśmy zainteresowani promocją swojej marki poprzez sport – mówi Joanna Kasprzak, prezes ZOO Wrocław. – Równieżze względu na popularność i wszechobecność sportu w społeczeństwie oraz fakt, że przyciąga on ludzi o różnych poglądach, stylu bycia czy wykształceniu, których łączy zamiłowanie do danej dyscypliny.
W tym sezonie ZOO Wrocław przeznaczy na tę współpracę około 880 tys. zł netto. W ramach tego reklama Zoo Wrocław będzie widoczna m.in. na strojach koszykarzy, tafli boiska, bandach reklamowych czy ekranach diodowych. Ponadto mistrzowie Polski zaangażują się bezpośrednio w działalność ochroniarską, która jest głównym celem prowadzenia wrocławskiego ogrodu. Już od października tego roku kupując bilet na rozgrywki będzie można wybrać wersję z dodatkową cegiełką o wartości 1 zł, a pozyskane w ten sposób środki wesprą ratowanie zagrożonych gatunków zwierząt. Rocznie ZOO Wrocław i Fundacja ZOO Wrocław DODO przeznaczają na ten cel ponad 650 tys. zł. Pieniądze trafiają do ponad 30 organizacji ratujących zwierzęta na całym świecie.