Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja i Rozkład Jazdy

Wrocławskie torowiska i tramwaje muszą przejść rewolucyjną zmianę – bez tego komunikacja miejska zatrzyma się w rozwoju

KK przez KK
15 stycznia 2021
w Komunikacja i Rozkład Jazdy
1
Wrocławskie torowiska i tramwaje muszą przejść rewolucyjną zmianę – bez tego komunikacja miejska zatrzyma się w rozwoju

Na 236 kilometrach tras tylko niecałe 11% torów jest w dobrym stanie geometrycznym – takie stwierdzenie pojawiło się w raporcie sporządzonym na początku 2020 r. przez firmę Deutzer Technische Kohle na zlecenie MPK. Wczoraj natomiast przewoźnik przedstawił wrocławskim radnym aktualne sprawozdanie ze swojej działalności, w którym wskazano na skalę inwestycji i remontów wykonanych w 2020 roku oraz planowanych na rok bieżący.

We wspomnianej analizie niemieckiej spółki stwierdzono także, iż odcinki o dostatecznym lub niezadowalającym stanie geometrycznym stanowią 78% całej sieci. To oznacza, że rok temu przed samorządem Wrocławia i przede wszystkim przewoźnikiem stanęło trudne wyzwanie. Szczegóły raportu są wprawdzie owiane klauzulą poufności, ale na co dzień pracownicy i pasażerowie MPK wiedzą jak wiele jest zaległości w zakresie infrastruktury tramwajowej w stolicy Dolnego Śląska, o czym wielokrotnie informowaliśmy w publikacjach naszego portalu.

Odnosząc się do wspomnianego raportu radny Rady Miejskiej Michał Kurczewski z klubu Prawo i Sprawiedliwość powiedział nam m.in., że: Raport, który ujrzał światło dzienne dzięki trybowi dostępu do informacji publicznej ujawnia bardzo ponury stan wrocławskiej infrastruktury tramwajowej. Tylko 11% procent torowisk jest w stanie dobrym lub bardzo dobrym. Ten stan to „dziedzictwo” kumulowane od wielu lat. Serwowane nam dziadostwo było przyklepywane przez koalicyjnych radnych wiernie i ślepo wspierających Prezydenta Wrocławia w postaci szczątkowych wydatków na torowiska w budżetach miasta na przestrzeni lat. Działo się to także wtedy, gdy budżecie znajdowały się środki na takie „fajerwerki” jak Word Games… Czy ogłaszana wszem i wobec przez Prezesa MPK i Prezydenta Miasta „TORYwolucja” to faktycznie jakaś rewolucja? Dbanie o infrastrukturę to elementarne, ustawowe zadanie Gminy. Mamy więc do czynienia z próbą opanowania kryzysu i uniknięcia sytuacji, w której rządzący Wrocławiem będą ciągami po sądach w razie wypadku śmiertelnego w wyniku wykolejenia tramwaju. Trzeba jasno powiedzieć, że przy dużej liczbie wykolejeń do tragedii wiele nie trzeba.

Podczas wczorajszej sesji Rady Miejskiej prezes MPK Krzysztof Balawejder przekonywał, że kierowana przez niego firma konsekwentnie zajmuje się odmładzaniem taboru tramwajowego. W tym celu niedawno zapadła decyzja o rozszerzeniu ubiegłorocznego zamówienia na 46 sztuk niskopodłogowych tramwajów Moderus Gamma, o czym informowaliśmy w naszym portalu. W trakcie generalnego remontu jest obecnie 17 tramwajów Skoda 16T oraz 25 WrAs 205. Wszystkie zostaną wyposażone w klimatyzację.

MPK systematycznie prowadzi też inwestycje w zakresie wymiany i modernizacji torowisk, co również relacjonowaliśmy w naszym portalu. Jak w swoim sprawozdaniu poinformował prezes MPK w 2020 r.  wymieniono 14,5 tys. metrów szyn (11 tys. metrów w ramach bieżącego utrzymania i zakończonych inwestycji oraz dodatkowe 3,5 tys. metrów szyn dodając do tego prace na ulicy Olszewskiego). Miała też miejsce wymiana 32 zwrotnic, 4,5 tys. poprzeczek, śrub stopowych podkładów. Ułożono przeszło 1000 mkw. kostki kamiennej lub betonowej i użyto niemal 300 msz mieszanek mineralno-asfaltowo, grysowych, asfaltu twardolanego i mieszanek na zimno. Wyregulowano ponad 220 metrów torów i rozjazdów.

W planach na 2021 rok jest 19 zadań inwestycyjnych o łącznej wartości ponad 53 mln zł. Przewidywana jest m.in. wymiana kluczowych dla bezpieczeństwa i komfortu przejazdów węzłów rozjazdowych/komunikacyjnych i zwrotnic: (pl. Jana Pawła II, pl. Dominikański, Powstańców Śląskich z Hallera, remont odcinka łączącego ul. Legnicką z TAT (przy Dolmedzie). Na bieżące utrzymanie i remonty torów i sieci MPK zamierza wydać 80 mln zł.

Tagi: infrastrukturainwestycjetransport
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Bardzo nowoczesny ośrodek sportów zimowych na Dolnym Śląsku – w Jakuszycach trwa wielka inwestycja

Następny wpis

Pierwszy w naszym kraju warzywomat – przez aplikację do zieleniaka

Następny wpis
Pierwszy w naszym kraju warzywomat – przez aplikację do zieleniaka

Pierwszy w naszym kraju warzywomat – przez aplikację do zieleniaka

Komentowane 1

  1. dolnoślązak says:
    4 lata temu

    Jakiego sobie Wrocławiacy wybrali prezydenta, to takiego sobie mają.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

2 czerwca 2023
Startuje Hubi Cup 2025

Startuje Hubi Cup 2025 – Wrocław gości czołówkę polskich tenisistów do lat 12

30 maja 2025
Dzień rodzicielstwa (Zdjęcie w tle na Facebooka) - Dzień rodzicielstwa tło wydarzenia

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – to nie tylko święto

30 maja 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa
Kultura

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera
Inne

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy
Sport

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław
Biznes

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT