Już tylko niecałe dwa tygodnie pozostały do powrotu Wrocławskiego Roweru Miejskiego. W bieżącym sezonie zimowym wyjątkowo brakowało ich na ulicach stolicy Dolnego Śląska, ale wszystko jest już gotowe, by znów służyć wrocławianom. Co się zmieniło?
Wrocławski Rower Miejski był niedostępny od grudnia. Taką decyzję podjęto, by usprawnić cały system wypożyczania. Dzięki temu pojawi się choćby nowa aplikacja do obsługi WRM. Niemałą renowację przeszły także same rowery. W ramach serwisu m.in. wymieniono siodełka i pedały, zamontowano nowe dętki oraz błotniki czy naciągnięto linki hamulcowe, a także dorzucono nowe blokady.
Po powrocie będzie ich nieco więcej, zwłaszcza w następnym okresie zimowym. Od grudnia 2023 do końca zimy jednośladów będzie 1150, a ogólnie w skali całego roku liczba powiększy się o 100. Pojawi się także 10 nowych stacji. Oto gdzie zostaną ulokowane:
- Pełczyńska (dworzec kolejowy)
- Starodębowa (przystanek kolejowy)
- Przy Torze (przystanek kolejowy)
- Kopycińskiego / Drabika
- Ziemniaczana / Boiskowa
- Czarnuszkowa / Waniliowa
- Port Lotniczy
- Bierutowska
- Grapowa / Sygnałowa
- Ibn Siny Awicenny (dworzec kolejowy)
Ceny będą zaś nieco wyższe. Pierwsze 20 minut pozostanie bezpłatne. Ale już kolejne 40 minut to 3 zł (wcześniej 2), za to każda kolejna rozpoczęta godzina to 6 zł (wcześniej 4). Wrocławski Rower Miejski powróci już 1 marca 2023 roku (sobota).