Do Wrocławia z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg trafi 27.450.000 zł. Każde miasto mogło zgłosić jeden wniosek – choć podzielony na zadania. Gmina mogła prosić o kwotę do 30 mln. zł. Dofinansowanie rządowe to maksymalnie 50% całego kosztu inwestycji. Wrocław otrzyma tyle pieniędzy, o ile prosił. Do konkursu zgłosił trzy zadania: na Oporowie/Klecinie, Strachocinie-Swojczycach-Wojnowie i Leśnicy.
Miasto we wniosku poprosiło o pieniądze na wybudowanie ok. 1900 m ulicy Wilkszyńskiej (szerokość pasa ruchu 3,25m) do granic administracyjnych Wrocławia. Kolejne zadanie to 336 m ulicy Marco Polo na odcinku między skrzyżowaniem z ul Swojczycką do skrzyżowania z Kolumba. Ostatni projekt to nowa droga zbiorcza, o długości 230 m między Stefki a Buraczaną. Wszystkie drogi mają być jednojezdniowe, po pasie ruchu w każdą stronę.
Najdroższe będzie wybudowanie Wilkszyńskiej – to łączny szacunkowy koszt 47 mln zł, z czego miasto ma dostać od rządu 23,5 mln zł. Na Wilkszyńskiej mają powstać poza dwupasmową jezdnią, także perony autobusowe z infrastrukturą przystankową. Marco Polo ma kosztować 3 mln, a droga zbiorcza na granicy Oporowa i Kleciny kosztować będzie około 5 mln. zł. W każdym przypadku dotacja rządowa wyniesie 50%. Ulice Wilkszyńska i Marco Polo zostaną poprowadzone po starym ich śladzie. Obecnie te fragmenty jezdni są albo w bardzo złym stanie technicznym albo z nawierzchni z betonowej miejscami zapadniętej kostki.
Miasto wstępnie rozpisało wydatkowanie pieniędzy na lata 2023-2025. Ostateczny harmonogram realizacji jest uzależniony od terminu podpisania umowy o dofinansowaniu, gdy tylko stanie się jasne kiedy pieniądze trafią na konto gminy lub też miasto otrzyma od organizatora konkursu potwierdzenie, że można rozpoczynać procedury przetargowe na podstawie promesy gwarantującej przekazanie środków.