Firma Intop, która podejmie się realizacji inwestycji dokonała – można powiedzieć – rzeczy niemożliwej. Zaoferowała wykonawstwo w cenie niższej niż zakładali urzędnicy. Fakt warty odnotowania, bo zazwyczaj zdarza się… zupełnie odwrotnie. Na jakich warunkach powstaną nowe Mosty Chrobrego?
64,9 mln zł idealnie mieści się w zaplanowanym budżecie władz, czyli 65 milionach. Przeprawa pomiędzy Sępolnem a Swojczycami będzie miała 150 m długości, a jeśli nie wystąpią nieprzewidziane do tej pory komplikacje, budowę powinno udać się ukończyć w roku 2021.
Walczyliśmy o to przynajmniej osiem lat – przypominał w rozmowie z wrocławską „Wyborczą” Mariusz Tokarz z rady osiedla Strachocin – Swojczyce – Wojnów. Nie popadam w hurraoptymizm, bo wiele nam już obiecano. Widać jednak, że nowe władze Wrocławia mają dobrą wolę zrealizowania tej inwestycji – dodaje.
Co ze starym mostem? Na razie nie ma jeszcze jednoznacznej decyzji. Konstrukcja niszczeje pod własnym naporem, więc szansa, że będzie służyć po wybudowaniu nowej przeprawy pieszym i rowerzystom jest niewielka, jednakże z powodzeniem może działać jeszcze przez okres powstawania nowego mostu, by uniknąć konieczności stawiania przejścia tymczasowego.
Przez nowe mosty przebiegać ma również torowisko tramwajowe, co jest bardzo pozytywną odpowiedzią ratusza na prośby mieszkańców i pozwoli nadal realizować politykę miasta, dotyczącą zrównoważonej i cenionej komunikacji zbiorowej.