Wszystkim nam potrzeba nieco uroku Świąt Bożego Narodzenia. I nie, nie chodzi o szał zakupów, lecz o ten świąteczny element, który potrafiliśmy docenić jako dzieci. Przespaceruj się po mieście i obudź swoje wewnętrzne dziecko, które z radością i ciekawością zagląda przez szyby witryny.
Do udziału w konkursie na najlepszą świąteczną aranżację witryny zaproszeni są wszyscy lokalni przedsiębiorcy z Przedmieścia Świdnickiego i Starego Miasta! Jak co roku, celem konkursu jest wyłonienie najlepszych aranżacji świątecznych pośród witryn w centrum Wrocławia. W zeszłym roku tytuły najlepszych witryn zdaniem jury zdobyły butik Diuk – ubieramy mężczyzn, Rowery Stylowe, Apartamenty Bike up oraz Kawiarnioksięgarnia Nalanda, natomiast nagrodę głosowania mieszkańców zdobył butik USA Fashion.
Zależy nam, by mieszkańcy i mieszkanki Wrocławia dostrzegli jak ważna jest estetyka w mieście, którego nieodłącznym elementem są witryny lokalnych biznesów, bo przecież można powiedzieć, że witryny to takie oczy miasta. Dobrze zaaranżowana witryna sprawia, że miasto nie tylko wygląda po prostu dobrze, ale przede wszystkim jest bardziej dostępne i przyjazne zarówno mieszkańcom jak i turystom – mówi koordynatorka projektu Zuzanna Wollny.
- Jury wyłoni trzy najlepsze aranżacje, ale i mieszkańcy będą mogli zabrać głos w tej sprawie i nagrodzić swojego faworyta. Główną nagrodą w konkursie jest sfinansowanie nowej witryny lub jej elementu (np. szyldu, semaforu lub wyklejki) dla zwycięskiego lokalu. Jury oceni między innymi estetykę, pomysłowość, aspekt ekologiczny i wyjątkowość opowiadanej historii.
- Od 8 grudnia to Wy, mieszkanki i mieszkańcy Wrocławia, możecie wypowiadać się i głosować na świąteczną aranżację na profilu Dobry Widok na facebooku. Nagrodą mieszkańców i mieszkanek będzie profesjonalna sesja zdjęciowa dla zwycięskiego lokalu.
Wyniki obrad jury oraz głosowania mieszkańców i mieszkanek Wrocławia poznamy już 17 grudnia podczas rozdania nagród online. Do zgłaszania swoich świątecznych aranżacji organizatorzy zapraszają przede wszystkim przedsiębiorców chcących pochwalić się swoją witryną, ale kwalifikować witryny do konkursu mogą także mieszkanki i mieszkańcy Wrocławia! Jak zgłosić do konkursu? Zrób zdjęcie witryny (najlepiej wieczorem) i prześlij na [email protected] (nie zapomnij podać nazwy lokalu!) 8 grudnia na profilu facebookowym Dobry Widok pojawi się album ze zdjęciami witryn zakwalifikowanych do konkursu Wybierz witrynę, która budzi w Tobie ducha świąt oraz podoba ci się najbardziej i zagłosuj na nią klikając „lubię to” pod jej zdjęciem.
W ramach przygotowań do konkursu planowany jest także warsztat online dla przedsiębiorców z centrum. Jak zapowiadają organizatorzy w ramach warsztatu dokonamy świątecznej rewolucji witryny słynnej wrocławskiej księgarni Wratislavii. Całość pracy nad ekspozycją w witrynie będzie filmowana oraz opatrzona w komentarz scenografki Natalii Góral oraz kuratorki projektu Dobry Widok Zuzanny Wollny pełen praktycznych wskazówek jak niskim kosztem i w duchu zero waste zadbać o swój widok w lokalu. W tym roku, w związku z pandemią, a także z myślą o klimacie chcemy promować ekologiczne i budżetowe podejście do aranżacji witryny. Często sami przedsiębiorcy nie mają świadomości jakie perełki znajdują się w ich zapleczach czy piwnicach. Nie trzeba wydawać fortuny, żeby oryginalnie i ze smakiem stworzyć świąteczny klimat w swoim lokalu – mówią organizatorzy
Witrynowe rewolucje to pomysł, który powstał także z potrzeby wyrównania wiedzy między przedsiębiorcami, zależy nam, żeby byli dobrze przygotowani i odpowiednio zmotywowani do udziału w konkursie. Wszyscy przedsiębiorcy otrzymają link do filmu jako inspirację do pracy nad własną witryną.
Konkurs na witrynę świąteczną to nie tylko sposób na docenienie przedsiębiorców oraz ich pracę włożoną w prowadzenie biznesów. To przede wszystkim promowanie dobrych praktyk związanych z wyglądem lokali usługowych oraz uwrażliwienie przedsiębiorców na to, jak istotna jest nie tylko dla ich biznesu, ale dla wizerunku całej przestrzeni publicznej dobrze zaprojektowana, estetyczna witryna.
Więcej informacji: https://www.facebook.com/events/369386267461970
Komentowane 1