Hotel marki premium – Autograph Collection, należący do międzynarodowej sieci Marriott, powstanie w dawnym Pałacu Hatzfeldów. Dawna siedziba BWA przy ul. Wita Stwosza została sprzedana przez miasto spółce Rafin w listopadzie 2021 roku.
Deweloper po 9 miesiącach intensywnych prac i analiz podpisał umową franczyzową z firmą Marriott International. Oznacza to, że odbudowany Pałac będzie funkcjonował według najwyższych standardów hotelowych na świecie, a jego odbudowa i przygotowanie wnętrz będzie ściśle nadzorowane przez międzynarodowego partnera, zgodnie z autorskim, wspólnie przygotowanym projektem z segmentu premium.
Od momentu zakupu Pałacu Hatzfeldów było wiadomo, że obiekt odzyska swój dawny, historyczny blask. Firma Rafin ma w swoim portfolio rewitalizacje kilku zabytkowych obiektów, a w koncepcji przetargowej postawiła właśnie na odtworzenie tak istotnego dla okolic wrocławskiego Rynku zabytku, deklasując konkurentów, którzy widzieli w tym miejscu stworzenie nowoczesnej funkcji usługowo – handlowej. Niewiadomą pozostała kwestia implementacji funkcji hotelowej w obiekcie.
Naszym celem jest odbudowa Pałacu Hatzfeldów przy zachowaniu kluczowych parametrów pierwowzoru pozwalających na zaimplementowanie w obiekcie funkcji hotelowej. Rewitalizacja Pałacu Hatzfeldów, unikalna ze względu na jego wartość historyczną, architekturę oraz lokalizację wymaga szczególnego, nacechowanego pietyzmem podejścia – podkreślał w 2021 roku Paweł Rojek, prezes spółki Rafin
Ostatnie 9 miesięcy spółka Rafin poświęciła na dokładną analizę marek hotelowych z segmentu premium. Deweloper pokreśla, że wybór marki oznacza dopiero początek szerokiego zakresu prac projektowych i designerskich.
Odwiedzaliśmy najlepsze hotele w Berlinie, Londynie i innych europejskich miastach i właśnie Autograph Collection wywarł na nas największe wrażenie. Nie chodzi tylko o poziom wykończenia, segment premium, wszechobecny luksus czy standard obsługi – bo te atrybuty odnaleźć można w wielu obiektach tej klasy – ale indywidualne przygotowanie autorskiego projektu hotelu w odniesieniu do jego wartości historycznej, w myśl idei Autograph Collection: Exactly like nothing else – podkreśla Grzegorz Rojek, Prezes spółki Cohm należącej do grupy kapitałowej inwestora, odpowiedzialny za zarządzanie obiektami hotelowymi w portfolio wrocławskiego dewelopera
Sieć Marriott International posiada ponad 8000 hoteli, w których jest 1,45 milionów pokoi w 139 krajach. Marka Autograph Collection to 266 działających hoteli w 44 krajach oraz kolejnych 91 hoteli, które są w przygotowaniu.
Cieszymy się i jesteśmy dumni ze inwestor wybrał Autograph Collection dla tak prestiżowego projektu jakim jest rewitalizacja Pałacu Hatzfeldów we Wrocławiu – komentuje Janusz Mitulski, Starszy Dyrektor ds Rozwoju na Europe Środkowo – Wschodnia sieci Marriott International.
Oprócz wspomnianego Berlina, Londynu czy Barcelony, obiekty Marriott International sygnowane Autograph Collection możemy znaleźć w Zamku Lieser czy Villi Rothschilda w Niemczech, Toledo w Hiszpani czy tez słynny Hotel Banke Opera przy Rue La Fayette w Paryżu.
Inwestor ma teraz plan na przywrócenie dawnego blasku oraz podniesienie jakości ulicy Wita Stwosza. Celem jest zrewitalizowanie zabytkowego ciągu komunikacyjnego prowadzącego turystów do Rynku, które osiągnięte zostanie poprzez renowację posiadanego i funkcjonującego już zabytkowego Hotelu Lothus (znajdującego się dokładnie naprzeciwko zakupionego Pałacu Hatzfeldów).