Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Biznes

Tramwaj wodny we Wrocławiu? Miasto chce uruchomić pilotażową trasę

KK przez KK
14 lipca 2021
w Biznes, Komunikacja i Rozkład Jazdy, Wiadomości
1
Tramwaj wodny we Wrocławiu? Miasto chce uruchomić pilotażową trasę

Odzwyczajenie mieszkańców od podróżowania własnymi samochodami, a w konsekwencji redukcja emisji CO2. To główne założenia tramwaju wodnego, który ma powstać we Wrocławiu. Długość planowanych tras wodnych wyniesie ok. 116 km. Przyglądamy się planom uruchomienia pilotażowej trasy.

Nie od dziś wiadomo, że we Wrocławiu prawdopodobnie nigdy nie powstanie metro. Głównym czynnikiem, który byłby sporym utrudnieniem w uruchomieniu takiej inwestycji jest położenie naszego miasta nad Odrą. Jednak potencjał rzeki można wykorzystać inaczej i utworzyć na niej np. tramwaj wodny.

W ramach przedsięwzięcia wprowadzenia systemu tramwaju wodnego na rzece Odrze we Wrocławiu, w pierwszej kolejności przewiduje się uruchomienie trasy pilotażowej. — Będzie ona łączyć rejon Uniwersytetu Wrocławskiego, Mostu Uniwersyteckiego i Wyspy Słodowej z m.in. bulwarami: Ks. Aleksandra Zienkiewicza, Xawerego Dunikowskiego, Marii i Lecha Kaczyńskich oraz im. Rektora Stanisława Kulczyńskiego, a następnie poprzez Śluzę Szczytniki, będzie łączyć odcinek Starej Odry z Kanałem Miejskim, z przystankiem końcowym w rejonie Mostu Osobowickiego oraz Śluzy Różanka. — informuje Tomasz  Myszko-Wolski z biura prasowego UMW.

Miasto przeanalizowało obszar całego Wrocławskiego Węzła Wodnego na którym docelowo funkcjonować będę cztery trasy tramwaju wodnego, których przebieg wyznaczony został w oparciu o lokalne uwarunkowania oraz planowane inwestycje w rejonie rzeki Odry. Lokalizacja przystanków uwzględnia ważne miejsca na mapie Wrocławia oraz powiązanie z przystankami kołowej komunikacji publicznej. — Zakłada się, że funkcjonowanie tramwaju wodnego będzie całoroczne, przy uwzględnieniu warunków pogodowych i stanu wód. Analizowane są także możliwości połączenia w przyszłości systemów tramwajów wodnych w Gminach Aglomeracji Wrocławskiej położonych wzdłuż rzeki Odry. Wspólnie z kilkunastoma jednostkami samorządu terytorialnego złożyliśmy wniosek w ramach programu EUCF (European City Facility) na opracowanie koncepcji inwestycyjnej przedmiotowego przedsięwzięcia. Z pomocą tych funduszy, Gminy Aglomeracji Wrocławskiej zamierzają sfinansować opracowanie dotyczące uruchomienia tramwaju wodnego, jako zero emisyjnego środka transportu, który w przyszłości połączy obszary zlokalizowane po oby stronach rzeki Odry oraz przyczyni się do poprawy kontaktów pomiędzy gminami partnerskimi w Aglomeracji. Będzie to pierwszy na Dolnym Śląsku system połączeń wodnych na obszarze kilkunastu jednostek samorządu terytorialnego (JST). — dodaje Myszko-Wolski.

Miasto zapowiada przeprowadzenie analiz

W ramach powyższej koncepcji miasto chce przeprowadzić kilka analiz. Jedna z nich będzie analizą inwestycyjną wskazującą optymalne rozwiązania planowanego systemu w kontekście korzyści dla lokalnych społeczności. Ponadto ekonomiczno-finansową wskazującą źródła finansowania oraz badanie popytu na tego typu usługi.

Magistrat zakłada, że uruchomienie tramwaju wodnego może przyczynić się do zmniejszenia udziału samochodów w ogólnym udziale wszystkich przewozów w ramach ruchów komunikacyjnych w Aglomeracji Wrocławskiej oraz w jej poszczególnych gminach.

Lokalizacja przystanków we Wrocławiu była przedstawiona w Państwowym Gospodarstwie Wodnym Wody Polskie, Urzędzie Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu oraz zyskała uznanie we właściwym Ministerstwie. Długość planowanych tras wodnych to ok. 116 km. System poprawi ponadto dostępność do usług ponadlokalnych zlokalizowanych we Wrocławiu (np. zoo, opera, teatry, kina). Realizacja inwestycji ze względu na swój zakres oraz charakter, tj. rozwój wodnego transportu zeroemisyjnego pozwoli na osiągnięcie wskaźnika rezultatu w postaci redukcji emisji CO2.

UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Na Dolnym Śląsku powstanie Hala Lodowa dla łyżwiarzy i Stadion Lekkoatletyczny

Następny wpis

Lukáš Ticháček nowym zawodnikiem Gwardii Wrocław!

Następny wpis
Lukáš Ticháček nowym zawodnikiem Gwardii Wrocław!

Lukáš Ticháček nowym zawodnikiem Gwardii Wrocław!

Komentowane 1

  1. Pingback: Tramwaj wodny we Wrocławiu - weź udział w badaniu - Wrocławskie Fakty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Niebawem przejedziemy całą

Niebawem przejedziemy całą Wschodnią Obwodnicą Wrocławia?

1 lipca 2025
Odkryj Wrocław z innej bajki

Odkryj Wrocław z innej bajki – ruszają wakacyjne spacery z…

3 lipca 2025
Galeria w Galerii na wirtualnej trasie

„Galeria w Galerii” na wirtualnej trasie – we Wrocławiu zainaugurowano cyfrowy pokaz „Drogi do Jerozolimy”

2 lipca 2025
Nowy zielony zakątek we

Nowy zielony zakątek we Wrocławiu otwarty

27 czerwca 2025
Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Pierwszy pokój w Hampton

Pierwszy pokój w Hampton by Hilton Wrocław Airport już gotowy

4 lipca 2025
Wakacyjna balanga na

Wakacyjna balanga na pl. Wolności

4 lipca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Futbolowe emocje wracają
Sport

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację
Na sygnale

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Pierwszy pokój w Hampton
Biznes

Pierwszy pokój w Hampton by Hilton Wrocław Airport już gotowy

4 lipca 2025
Wakacyjna balanga na
Inne

Wakacyjna balanga na pl. Wolności

4 lipca 2025
Adam Maciejczyk Chcemy przełamywać
Dolny Śląsk

Adam Maciejczyk: „Chcemy przełamywać bariery. Nie tylko bólu…”

4 lipca 2025
Ponad 1000 meczów
Sport

Ponad 1000 meczów i tysiące spełnionych dziecięcych marzeń

3 lipca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT