Podpisano umowę na drugi etap budowy tramwaju na Popowice. To jedna z największych inwestycji komunikacyjnych w historii Wrocławia.
W ramach tego zadania wybudowane zostaną odcinki trasy tramwajowej od ul. Władysława Jagiełły do Młodych Techników oraz od Starogroblowej do Milenijnej. Powstanie 3,1 kilometra nowego torowiska – w tym 1,45 km zielonego nawiązujące do tego, które prowadzi już w stronę Kozanowa. Decyzje w sprawie linii, które miałyby jeździć trasą na Popowicach zostaną podjęte po konsultacjach społecznych. Będą one związane ze zmianą siatki połączeń komunikacyjnych w mieście. Ta inwestycja to nie tylko tramwaj. W ramach zadania przebudujemy 1560 metrów ulic, aż dziesięć skrzyżowań m.in. ul. Mieszczańskiej, Władysława Jagiełły i Romana Dmowskiego, Wejherowskiej i Popowickiej, Popowickiej i Milenijnej, Białowieskiej, Zajęczej i Popowickiej.
Przed nami drugi etap jednej z największej inwestycji komunikacyjnej w historii Wrocławia, czyli budowy tramwaju na Popowice. W ramach tego zadania wybudujemy łącznie 3,1 km torowiska, a pamiętając także o innych użytkownikach, wykonamy również nowe drogi dla rowerzystów, chodniki i ciągi pieszo-rowerowe. Powstanie trasa tramwajowa alternatywna dla ulicy Legnickiej. Torowiskiem na ulicy Legnickiej przejeżdża w szczycie w ciągu godziny nawet 80 tramwajów w obu kierunkach – mówi prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Jak zapowiada inwestor przebudowane też będą instalacje podziemne m.in. sieć wodociągowa, MKT i energetyczna. Wybudowana też zostanie stacja prostownikowa „Szczepin” i zmodernizowana ma być stacja prostownikowa „Milenijna”. Wzmocniony zostanie most Romana Dmowskiego i wybudujemy będzie prawoskręt z ul. Milenijnej w ul. Lotniczą. Przy stacji kolejowej Wrocław-Popowice powstanie węzeł przesiadkowy dla pasażerów komunikacji miejskiej i PKP.
Obecnie prowadzone są prace przy przebudowie drugiego wiaduktu kolejowego przy ul. Długiej. Dzięki nim tramwaje, samochody i rowerzyści komfortowo przejadą pod tym obiektem. Wiadukt będzie miał 43 metry długości i niweleta terenu została obniżona o 1,5 metra, więc bez problemy zmieści się pod nim tramwaj czy autobus. Na obecnie realizowanym fragmencie przełożone zostało kilkadziesiąt kilometrów kabli niskiego i średniego napięcia, przebudowany został kanał ogólnospławny. Ten odcinek ma być gotowy wiosną przyszłego roku. Jednocześnie prace przy budowie nowej stacji kolejowej Wrocław-Szczepin prowadzi PKP PLK (powstaje ona w sąsiedztwie siedziby ZDiUM przy ul. Długiej).
Pamiętamy o rowerzystach. Dlatego wybudujemy 4700 metrów nowych dróg dla rowerów, 5220 metrów chodników oraz 590 metrów ciągów pieszo-rowerowych. Z inicjatywy prezydenta Jacka Sutryka oraz śp. Bartka Skrzyńskiego, byłego szefa Biura Bez Barier, wyposażamy chodniki w linie naprowadzające dla niedowidzących, specjalnie zostaną też oznaczone wiaty oraz miejsca oczekiwania na przystankach – zapewnia kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji Michał Kulicki.
Podpisane umowy z firmą ProTra Building mają wartość ponad 150, 2 mln zł, z czego 133,4 mln zł to zakres Gminy Wrocław, 5,2 mln zł zakres MPWiK, a 11,6 mln zł wyłożą deweloperzy i dzięki współpracy z nimi zostanie przebudowana część skrzyżowań w ramach inwestycji.
Tramwaj na Popowice na obecną chwilę kosztuje 222,70 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana przez Unię Europejską kwotą 75,7 mln dla zakresu Gminy Wrocław. Zakończenie budowy jest planowane w 2022 roku.
Poprzez: wi.wroc.pl
A co ze spokojem ktory mamy na Popowicach . Chcecie to zniszczyc pajace .
Na.Popowice.Powinien.wróć..Lini.21.12.(Oraz.Linia-Nocna).37.38.a.Nowy.Dwór.Linia.22.13.18.(Linia-Nocna).33.31.36.