Miejski przewoźnik zwraca uwagę na problem mowy nienawiści w przestrzeni internetowej i zachęca do bycia życzliwym… nie tylko w dniu życzliwości. MPK publikuje kontrowersyjny materiał, w którym wszystkie wypowiedzi pochodzą z wiadomości przesłanych do przedsiębiorstwa w social mediach.
Przewoźnik utrzymuje stały kontakt ze swoimi pasażerami. Mogą oni kontaktować się m.in. za pośrednictwem infolinii oraz mediów społecznościowych. Na samym tylko Facebooku MPK otrzymuje kilkadziesiąt wiadomości dziennie. Niestety nie wszystkie wiadomości spełniają granice dobrego smaku. „Nienawidze was k****”, czy „To was ku*** spale”, to przykłady autentycznych wiadomości, które napłynęły do MPK Wrocław.
Przewoźnik w dniu życzliwości zwraca uwagę na przejawy agresji werbalnej w przestrzeni internetowej i publikuje szokujące wiadomości, jakie niekiedy otrzymuje od niektórych użytkowników. Przygotowany przez spółkę film, w którym wystąpili ludzie zatrudnieni w MPK, ukazuje autentyczne treści wulgarnych, a niekiedy wprost nawołujących do agresji, wiadomości:
– W ten nieszablonowy i być może szokujący sposób zwracamy uwagę na bardzo poważny problem związany z agresja w internecie – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Spółka zapewnia, że rozumie emocje swoich pasażerów. – Czasami nawet podzielamy te emocje. Ale sposób ich wyrażania musi mieć granice – dodaje Balawejder.
Po drugiej stronie ekranu także jest człowiek, ze swoimi emocjami i uczuciami. Dlatego bądźmy dla siebie bardziej mili i życzliwi – nie tylko w dniu życzliwości.