W ubiegły piątek Wrocławskie Inwestycje oraz firma Pro Tra Building podpisały umowę, dotyczącą wykonania drugiego odcinka Trasy Autobusowo Tramwajowej na Nowy Dwór. Mieszka tam ponad 17 tys. osób. Prace mają rozpocząć się już w najbliższych tygodniach w okolicach Dworca Świebodzkiego.
Jak poinformował prezydent Wrocławia Jacek Sutryk, inwestycja obejmie realizację odcinka od wiaduktu nad ul. Smolecką do wiaduktu nad szlakiem PKP wraz z infrastrukturą na wiaduktach oraz fragmentem ul. Wagonowej. Długość to ponad 1,5 km. Koszt blisko 31 milionów złotych. Przewidywany termin realizacji tego odcinka to 2020 rok.
Pierwszy odcinek trasy, liczący 1,2 km, przebiegać będzie od Pl. Orląt Lwowskich do ul. Smoleckiej i będzie budowany przez ok. dwa lata. Umowa na realizację tego fragmentu TAT też jest podpisana. Przedsięwzięcie podzielono na 22 etapy, z czego 15 jeszcze nie ma wybranych wykonawców. Ze względu na brak ofert lub niedoszacowanie kosztów, magistrat unieważniał już szereg przetargów. Cała 7-kilometrowa Trasa Autobusowo-Tramwajowa, wraz z 15 przystankami i infrastrukturą (w tym ścieżkami rowerowymi) ma być przejezdna w 2023 r. (choć początkowo zakładano, że nastąpi to w 2020 r.). Szacowany koszt TAT to ponad 220 mln zł.
W centrum miasta trzeba się będzie liczyć z poważnymi utrudnieniami obejmującymi przebudowywane nitki tramwajowe i autobusowe. Nieuniknione jest konieczność zapewnienia organizacji ruchu zastępczego – sygnalizuje Wojciech Kaim z Wrocławskich Inwestycji.
Poprzez: wroclaw.pl / transport-publiczny.pl / wroclife.pl
Komentowane 2