Duża i niegdyś prestiżowa sieć supermarketów ostatecznie schodzi z wrocławskiego rynku zakupowego.
Za dwa lata, w samym mieście i okolicach stolicy Dolnego Śląska, nie znajdziemy już ani jednego sklepu czy magazynu sieci Tesco. Ich miejsce zajmie „Netto” – spółka-córka grupy Salling. Wartość transakcji szacuje się na ponad 900 mln zł. We Wrocławiu zniknęły już sklepy Tesco m.in w Magnolii oraz przy ul. Długiej, gdzie teraz znajduje się Kaufland. Wkrótce transformacja dotknie również marketów przy ul. Czekoladowej na Bielanach Wrocławskich oraz Kiełczowskiej.
Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy Netto, a Tesco, 301 sklepów i dwa magazyny przejdą w posiadanie podległej Salling Group spółce. Aż 7000 pracowników Tesco będzie mieć nowego pracodawcę. Według zapewnień dotychczasowego pracodawcy warunki umów mają pozostać bez istotnych zmian.
Póki co, sklepy przejęte przez Netto funkcjonować będą pod dawnym szyldem. Zmiany mają nastąpić w 18 miesięcy od transakcji. Łącznie z przejętymi marketami, sieć będzie posiadała ponad 700 lokali, w których zrobimy zakupy. Szczegółowy plan transformacji zostanie opublikowany w najbliższych miesiącach.