Brytyjska sieć sklepów Tesco wycofuje się z Polski. Taka informacja krąży już od jakiegoś czasu w polskich mediach. Większość dotychczasowych wrocławskich sklepów sieci „Tesco” zamieni się teraz w „Netto”.
Wynika to z wykupienia większości polskiego dotychczasowego rynku „Tesco” przez duńską grupę Sailing Grup, czyli właściciela dyskontów Netto. Niektóre dotychczasowe markety brytyjskiej sieci podobnie jak ma to miejsce w Magnolii są wyjątkiem i nie należą do grupy zarządzającej Netto. Przy ul. Długiej klientów wita nie Hit, czy Tesco, a Kaufland. Do sieci handlowej Tesco w Polsce należało, aż 350 marketów. Wiele osób zachowa pracę dzięki kontynuacji działalności marketów pod innymi szyldami. Przykładem jest nowy hipermarket Carrefour, o którym informowaliśmy w naszym portalu.
Oficjalnie wiadomo, że Tesco chce się skupić na dalszym rozwoju sieci handlowej w Europie środkowo-wschodniej, ale z pominięciem Polski. Krajami, w których będzie prowadzić ofensywę marketingową są Czechy, Słowacja czy Węgry. Zwolnienia dotkną jednak prawie 900 osób i są przeprowadzane od 21 września do końca roku. Sklep internetowy będzie działać do 31 października.