Konduktorzy dolnośląskiego przewoźnika zostali wyposażeni w mobilne terminale do płatności bezgotówkowych. Od 2 kwietnia br. są dostępne we wszystkich pociągach Kolei Dolnośląskich.
Możliwość płatności kartą lub telefonem w pociągach to kolejne udogodnienie dla pasażerów wprowadzone przez Koleje Dolnośląskie, a zarazem dodatkowy środek bezpieczeństwa wobec zagrożenia koronawirusem. Obsługę wyposażoną w terminale można spotkać we wszystkich pojazdach dolnośląskiego przewoźnika.
Spółka pozyskała do dyspozycji drużyn konduktorskich 240 mobilnych terminali płatniczych. W efekcie każdy z konduktorów obsługujących podróżnych będzie miał do dyspozycji swój własny. Urządzenia były testowane w pociągach dolnośląskiego przewoźnika od początku lutego. Po trzymiesięcznej fazie testów miała zapaść ostateczna decyzja o ich wprowadzeniu na wyposażenie drużyn konduktorskich.
Troska o bezpieczeństwo naszych pracowników i podróżnych jest naszym obowiązkiem. Dlatego zdecydowaliśmy się przyspieszyć wdrożenie przyjmowania płatności bezgotówkowych przez naszych kierowników pociągów i konduktorów – powiedział rzecznik prasowy Kolei Dolnośląskich Bartłomiej Rodak, który dodał apel:
Jednocześnie apelujemy do pasażerów o korzystanie z możliwości zapłaty za bilet kartą lub telefonem tak często, jak to tylko możliwe. Zależy nam żebyśmy wzajemnie minimalizowali ryzyko zakażenia koronawirusem.
Spółka zdecydowała się na rozszerzenie dostępnych możliwości płatności w trosce o bezpieczeństwo podróżnych i pracowników. Pasażerowie Kolei Dolnośląskich już wcześniej mieli kilka możliwości bezgotówkowego zakupu biletów. Pełna oferta dolnośląskiego przewoźnika jest bowiem dostępna w internetowym systemie sprzedaży eKD, aplikacji mobilnej SkyCash oraz na platformie KOLEO. Teraz podróżni będą również mogli bezgotówkowo kupić bilet na każdej linii, w każdym pociągu.
Komentowane 2