Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja i Rozkład Jazdy

TAT się zbliża tip-topem – robota trwa non-stop – zobacz zmiany na placu budowy i w trasach komunikacji miejskiej

KK przez KK
17 kwietnia 2020
w Komunikacja i Rozkład Jazdy
1

Od ostatniej wizyty naszego reportera placu budowy Trasy Tramwajowo-Autobusowej na Nowy Dwór minęło dokładnie trzy i pół miesiąca. Co się zmieniło? Jak miasto radzi sobie z posuwaniem procesu dalej w tych trudnych i niecodziennych warunkach?

Mimo epidemii koronawirusa i utrudnionych warunków pracy, robotnicy nie przerwali budowy. Przywdziali maseczki i dzielnie wykonują swoje obowiązki. Chociaż pl. Orląt Lwowskich wciąż wygląda jak po bombardowaniu, to pojawiły się tam fragmenty nowego torowiska, pod które wylewano beton. Dzięki temu, trasa nie będzie tak hałaśliwa. Od 8 lutego inwestycja wkroczyła już w II etap.

Kiedy spojrzymy w kierunku pl. Legionów to również zobaczymy część nowych torów przygotowanych pod wylewanie betonu. Idąc zaś w stronę ul. Robotniczej dojrzeć można nowy asfalt, który zastąpił poniemiecką kostkę brukową i sprawiające wrażenie niekończącego się pasmo świeżych szyn.

Warto wspomnieć, że TAT jest drugą największą miejską inwestycją drogową w historii powojennego Wrocławia (największa była trasa na Leśnicę w 1949 r.). Będzie mieć ok. 7 km, w tym dwa wiadukty – 160-metrowy nad torami kolejowymi i 22-metrowy nad ulicą Smolecką. Umowy podpisane z wykonawcami opiewają na ponad 151 mln zł. Trasą mamy pojechać w 2023 roku.

Mamy też aktualny serwis na temat przebiegu inwestycji i związanych z nią reorganizacji w zakresie komunikacji publicznej, jaki otrzymaliśmy z Urzędu Miejskiego.

  • W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór i związanej z tym przebudowy placu Orląt Lwowskich, od 18 kwietnia 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii autobusowych 122, 127, 144, 149, 240i 250.

Linia 122
Autobusy linii 122 jadące od strony Popowic i Szczepina w kierunku placu Legionów zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez ulicę Zelwerowicza, Sokolniczą, w prawo w ulicę plac Orląt Lwowskich, w lewo w ulicę Nabycińską, w lewo w ulicę Robotniczą, plac Orląt Lwowskich i ulicę Piłsudskiego do placu Legionów.

W kierunku powrotnym linia 122 będzie kursowała objazdem od placu Legionów przez ulicę Sądową i Podwale do placu Orląt Lwowskich.

Na trasie objazdu autobusy jadące w kierunku Nowego Dworu będą dodatkowo zatrzymywały się na przystanku:

  • „pl. Legionów” przy ulicy Sądowej
  • „pl. Orląt Lwowskich” przy ulicy Podwale (przystanek wspólny z linią 106, 148, 149).

Linia 127
Autobusy linii 127 jadące od strony Popowic i Szczepina w kierunku placu Legionów zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez ulicę Zelwerowicza, Sokolniczą, w prawo w ulicę plac Orląt Lwowskich, w lewo w ulicę Nabycińską, w lewo w ulicę Robotniczą, plac Orląt Lwowskich i ulicę Piłsudskiego do placu Legionów.

W kierunku powrotnym linia 127 będzie kursowała bez zmian obecną trasą przejazdu.

Linia 144
Autobusy linii 144 jadące od strony Osiedla Nadodrze w kierunku placu Legionów zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez ulicę Zelwerowicza, Sokolniczą, w prawo w ulicę plac Orląt Lwowskich, w lewo w ulicę Nabycińską, w lewo w ulicę Robotniczą, plac Orląt Lwowskich i ulicę Piłsudskiego do placu Legionów.

W kierunku powrotnym linia 144 będzie kursowała objazdem od placu Legionów przez ulicę Sądową i Podwale do placu Orląt Lwowskich.

Na trasie objazdu autobusy jadące w kierunku Polanowic będą dodatkowo zatrzymywały się na przystanku:

  • „pl. Legionów” przy ulicy Sądowej
  • „pl. Orląt Lwowskich” przy ulicy Podwale (przystanek wspólny z linią 106, 148, 149).

Linia 149

Autobusy linii 149  jadące z placu Grunwaldzkiego w kierunku Nowego Dworu zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez pl. Jana Pawła II, ulicę Legnicką i prosto ulicą Nabycińską do ulicy Robotniczej (przystanek przy ulicy Robotniczej za skrzyżowaniem z ulicą Nabycińską), a w kierunku przeciwnym obecną trasą przejazdu od ulicy Robotniczej przez ulicę Piłsudskiego, pl. Legionów do ulicy Świdnickiej.

Linia 240

Kursy nocne linii 240 będą kursowały objazdem od placu Legionów przez ulicę Sądową i Podwale do placu Orląt Lwowskich. Na trasie objazdu autobusy jadące w kierunku Dworca Nadodrze będą dodatkowo zatrzymywały się na przystanku:

  • „pl. Legionów” przy ulicy Sądowej
  • „pl. Orląt Lwowskich” przy ulicy Podwale (przystanek wspólny z linią 106, 148, 149).

Linia 250

Kursy nocne linii 250 jadące od strony Osiedla Nadodrze w kierunku placu Legionów zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez ulicę Zelwerowicza, Sokolniczą, w prawo w ulicę plac Orląt Lwowskich, w lewo w ulicę Nabycińską, w lewo w ulicę Robotniczą, plac Orląt Lwowskich i ulicę Piłsudskiego do placu Legionów.

  • W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu budowy Trasy Autobusowo-Tramwajowej na Nowy Dwór (etap związany z budową wiaduktu nad torami kolejowymi w rejonie ulicy Robotniczej i Wagonowej),od 18 kwietnia 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii autobusowych 106, 107, 109, 132, 142, 148, 149, 206, 249 i

Autobusy ww. linii jadące od strony centrum miasta w kierunku Nowego Dworu, zostaną skierowane objazdem od ulicy Robotniczej przy pętli tramwajowej „Wrocławski Park Przemysłowy” przez ulicę Fabryczną i Babimojską do ulicy Strzegomskiej (przystanek „Centrum Zarządzania Kryzysowego”).

Na trasie objazdu w kierunku Nowego Dworu autobusy będą zatrzymywały się na przystankach zlokalizowanych:
– przy ulicy Fabrycznej na wysokości pętli tramwajowej – przystanek będzie posiadał status przystanku „na żądanie”;
– przy ulicy Fabrycznej przed skrzyżowaniem z ulicą Wagonową;
– przy ulicy Fabrycznej w pobliżu Wrocławskiego Parku Biznesu;
– na łączniku nowej ulicy pomiędzy ulicą Otyńską i Strzegomską.

W kierunku Nowego Dworu autobusy będą kursowały z pominięciem przystanku: „Wyższa Szkoła Bankowa” przy ulicy Strzegomskiej.

W kierunku przeciwnym, z Nowego Dworu w kierunku centrum miasta, autobusy ww. linii zostaną skierowane objazdem od ulicy Strzegomskiej (przystanek „Centrum Zarządzania Kryzysowego”) przez nowo wybudowany łącznik do ulicy Otyńskiej, ulicę Otyńską, Fabryczną do ulicy Robotniczej.

Na trasie objazdu w kierunku centrum miasta autobusy będą zatrzymywały się na przystankach zlokalizowanych:
– przy ulicy Otyńskiej przed skrzyżowaniem z ulicą Babimojską;
– przy ulicy Fabrycznej w pobliżu Wrocławskiego Parku Biznesu;
– przy ulicy Fabrycznej za skrzyżowaniem z ulicą Wagonową.

W kierunku centrum miasta autobusy będą kursowały z pominięciem przystanku:
– „Wyższa Szkoła Bankowa” przy ulicy Strzegomskiej;
– „Strzegomska 56” przy ulicy Strzegomskiej.

  • W związku z rozpoczęciem kolejnego etapu prac związanych z przebudową wiaduktu kolejowego i skrzyżowania ulicy Długiej i Poznańskiej na potrzeby budowy trasy tramwajowej (całkowite zamknięcie przejazdu pod wiaduktem na ulicy Długiej),od dnia 18 kwietnia 2020 roku (sobota) planowane jest wprowadzenie zmiany tras linii autobusowych C, 103, 104, 122, 127, 128 i kursów nocnych linii

Linia C i 128

Autobusy linii C i 128 jadące z placu Grunwaldzkiego lub Psiego Pola w kierunku Popowic będą kursowały objazdem od ulicy Długiej przez ulicę Łęczycką, Poznańską, Ścinawską i Gnieźnieńską do ulicy Starogroblowej.

W kierunku przeciwnym autobusy będą kursowały dotychczasowym objazdem.

Linia 103, 104, 122, 127 i 245

Autobusy linii 103, 104, 122, 127 oraz kursy nocnej linii 245 jadące od strony placu Jana Pawła II w kierunku Popowic zostaną skierowane objazdem od przystanku „Litomska (ZUS)„, który zlokalizowany jest przy ulicy Poznańskiej, z powrotem ulicą Poznańską (autobusy zawrócą na skrzyżowaniu z ulicą Łęczycką), Ścinawską i Gnieźnieńską do ulicy Starogroblowej.

W kierunku przeciwnym autobusy będą kursowały dotychczasowym objazdem. Przystanek „Popowice (stacja kolejowa)” w kierunku Popowic, Gądowa i Kozanowa zostanie przeniesiony z ulicy Starogroblowej na ulicę Popowicką za wiaduktem kolejowym w kierunku Popowic.

  • W związku z planowanymrozpoczęciem kolejnego etapu prac związanych z przebudową drogi wojewódzkiej nr 342, w tym ulicy Pęgowskiej od dnia 22 kwietnia 2020 roku (środa) planowane jest wprowadzenie zmiany lokalizacji przystanku początkowo-końcowego dla linii autobusowej 105 i kursów nocnych linii 246 na Osiedlu Świniary.

Przystanek „Świniary” który obecnie zlokalizowany jest przy ulicy Pęgowskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Dalimira zostanie przeniesiony w tymczasową lokalizację na ulicę Zaziębie przy skrzyżowaniu z ulicą Pęgowską i Mikory.

  • W związku z awarią MPWiK na ulicy Sołtysowickiej pomiędzy ulicą Czajkowskiego a Koszarową, od 18 kwietnia 2020 roku (sobota) zostanie wprowadzona zmiana trasy linii autobusowych A, 116, 119 i kursów nocnych linii 246.

Autobusy linii A jadące w kierunku pętli przy ulicy Koszarowej pojadą objazdem od ulicy Czajkowskiego przez ulicę Krzywoustego, Poprzeczną i Sołtysowicką do ulicy Koszarowej.
Autobusy linii 116, 119 i kursy nocne linii 246 jadące w kierunku pętli „Sołtysowice” pojadą objazdem od ulicy Czajkowskiego przez ulicę Krzywoustego, Poprzeczną do ulicy Sołtysowickiej z pominięciem przystanku:

  • „Koszarowa” przy ulicy Sołtysowickiej za skrzyżowaniem z ulicą Koszarową;
  • „Sołtysowicka” przy ulicy Sołtysowickiej w pobliżu Komendy Miejskiej Policji.

W kierunku przeciwnym trasa autobusów ww. linii pozostanie bez zmian.
Autobusy powrócą na ulicę Sołtysowicką w dniu 20 kwietnia 2020 roku (poniedziałek).

  • Z dniem 18 kwietnia 2020 roku (sobota) zostanie uruchomiony dodatkowy przystanek w trasie przejazdu autobusów linii 908 o nazwie „Szymanów (Widawska)” przy skrzyżowaniu ulicy Lotniczej i Widawskiej w podwrocławskiej miejscowości Szymanów.

Przystanek będzie posiadał status przystanku „na żądanie”. Dodatkowo zostanie zmieniona nazwa przystanków „Psary”, które są zlokalizowane przy ulicy Głównej w miejscowości Psary na „Psary-Wolności”, a przystanek „Psary” zlokalizowany przy ulicy Głównej przed skrzyżowaniem z ulicą Parkową (dla kursów linii 908 do Krzyżanowic) na „Psary-Szkoła”.

Tagi: infrastrukturainwestycje
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Metoda „drive-thru” – kontakt pomiędzy badanym a personelem medycznym ograniczony do minimum

Następny wpis

„Pamięta” miasto jakim było kiedyś, niejedno „widziała” i „słyszała” – wrocławska Katedra

Następny wpis

„Pamięta” miasto jakim było kiedyś, niejedno „widziała” i „słyszała” – wrocławska Katedra

Komentowane 1

  1. Pingback: Wszyscy trzymamy kciuki za dobry wybór – są oferty na realizację III etapu TAT - Wrocławskie Fakty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Startuje Hubi Cup 2025

Startuje Hubi Cup 2025 – Wrocław gości czołówkę polskich tenisistów do lat 12

30 maja 2025
Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

2 czerwca 2023
Dzień rodzicielstwa (Zdjęcie w tle na Facebooka) - Dzień rodzicielstwa tło wydarzenia

Dzień Rodzicielstwa Zastępczego – to nie tylko święto

30 maja 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa
Kultura

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera
Inne

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy
Sport

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław
Biznes

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT