Budowa Trasy Tramwajowo Autobusowej na Nowy Dwór wkracza w etap ważny, lecz trudny – zwłaszcza dla kierowców. Już od soboty 30 listopada br. na placu Orląt Lwowskich czeka nas spora reorganizacja ruchu, a utrudnienia potrwają do… przyszłych wakacji.
Według zapewnień urzędników ratusza, to największa i bardzo potrzebna inwestycja komunikacyjna w mieście od 1949 roku. Pisaliśmy na ten temat już kilka miesięcy temu.
Od dwóch dni trwa specjalna akcja informacyjna, podczas której strażnicy miejscy rozdają przemieszczającym się przez pl. Orląt Lwowskich kierowcom, pasażerom MPK i pieszym broszury informujące o utrudnieniach, oraz sugerujące alternatywne rozwiązania komunikacyjne. Ratusz ostrzega, że niedogodności z pewnością będą odczuwalne, lecz stara się jak najbardziej złagodzić nieuniknione skutki remontu. W materiałach dostępne są trasy wytyczonych objazdów, czy proponowane zamienne środki transportu. Znaleźć je można również online na www.wroclaw.pl.
Na tym etapie prac, wykonawca rozpocznie budowę sieci trakcyjnej oraz nowego torowiska. Jak na razie, inwestycja jest wykonana na poziomie ok. 15% i udało się uniknąć jakichkolwiek opóźnień. Jeśli wszystko nadal będzie przebiegało zgodnie z planem, roboty na placu potrwają 7 miesięcy.
Na czas budowy, swoje trasy zmienią autobusy linii 127, 149,148, 106 oraz 206 i 249 (kursy nocne). Autobusy linii 106, których trasa przebiega z ulicy Dworcowej w kierunku Portu Lotniczego zostaną skierowane objazdem od ulicy Podwale przez pl. Jana Pawła II, ul. Legnicką i Nabycińską do ul. Robotniczej. W drugą stronę, już od ul. Robotniczej przez ul. Piłsudskiego, pl. Legionów aż do Świdnickiej.
Autobusy linii 148 i 149 jadące w normalnych warunkach z Dworcowej i pl. Grunwaldzkiego w kierunku Nowego Dworu od ulicy Podwale będą skierowane przez pl. Jana Pawła II, ulicę Legnicką, pl. Strzegomski, ulicę Strzegomską i Śrubową do ulicy Robotniczej. W drugą stronę – od ulicy Robotniczej przez Piłsudskiego, pl. Legionów i znów do najpopularniejszego, wrocławskiego deptaka, czyli ul. Świdnickiej. Linie 144, 240 i 250 i 122 będą kursowały przez przebudowywany plac bez zmian.
- Przypomnijmy: TAT na Nowy Dwór to 7 km torowiska wraz z pasem autobusowym oraz dwa wiadukty. Jeden – większy, 160 metrowy nad torami kolejowymi oraz mniejszy – 22-metrowy nad ul. Smolecką. Całkowity koszt budowy szacuje się na 370 mln zł (na ten moment umowy opiewają na kwotę 151 mln zł). Z nowej trasy skorzystamy w 2023 roku i według zapowiedzi dojedziemy nią z centrum na Nowy Dwór w mniej niż 20 minut.
Foto / infografiki: wroclaw.pl
Komentowane 1