Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

„Szkolna ulica” sprawdziła się – projekt poprawiający bezpieczeństwo drogowe dzieci będzie kontynuowany

KK przez KK
12 listopada 2020
w Wiadomości
0
„Szkolna ulica” sprawdziła się – projekt poprawiający bezpieczeństwo drogowe dzieci będzie kontynuowany

Zakończył się pilotaż sygnalizowanego przez nasz portal projektu „Szkolna ulica”. Po analizach zdecydowano, że działanie będzie kontynuowane przy Szkole Podstawowej nr 34, zlokalizowanej na ul. Gałczyńskiego, a także w innych placówkach, które zechcą przystąpić do akcji. 

W październiku przed dwoma wrocławskimi placówkami, tj. Szkołą Podstawową nr 34 przy ul. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego oraz Zespołem Szkół nr 9 przy ul. Rafała Krajewskiego – realizowany był pilotażowy program „Szkolna Ulica”. Przez cały miesiąc, na pół godziny przed pierwszą lekcją, ulica przed szkołą była zamykana dla ruchu samochodowego, by dzieci w bezpieczny sposób mogły przebyć ostatni odcinek drogi do szkoły samodzielnie. Nad ich bezpieczeństwem czuwali strażnicy miejscy.

Podczas trwania pilotażu Biuro Zrównoważonej Mobilności przeprowadziło obserwacje i badania ruchu oraz ankiety wśród rodziców, a za ich pośrednictwem – także wśród dzieci. O wyrażenie swoich opinii i obserwacji poproszeni zostali dyrektorzy szkół, Straż Miejska oraz rady osiedli.

Pilotażowy projekt „Szkolna ulica” oceniam bardzo pozytywnie. Ograniczono w godzinach porannych ruch przy samej szkole, dzięki czemu okolice placówki są miejscem zdecydowanie spokojniejszym i sprzyjającym ruchowi pieszemu.

Dzieci mogą pokonywać drogę przy szkole bez obawy o swoje bezpieczeństwo. Jest to program, który powinien zachęcić i zmobilizować inne placówki szkolne do jego wprowadzenia. Poszłabym nawet o krok dalej i pomyślała o uspokojeniu przy SP nr 34 także ruchu dodatkowo o godziny kończenia zajęć pierwszej zmiany i rozpoczęcia lekcji drugiej zmiany – ocenia projekt radna miejska Wrocławia i radna osiedla Ołtaszyn Edyta Skuła, a prywatnie mama dwójki dzieci, uczęszczających do tej placówki.

Bez dwóch zdań projekt przyczynił się do zapewnienia bezpieczeństwa uczniom. Mniejszy ruch na ulicy stworzył swego rodzaju strefę ciszy przed lekcjami. Droga jest bezpieczniejsza i co cieszy, to fakt, że spora liczba dzieci dojeżdża do szkoły rowerami, na hulajnogach czy porusza się pieszo, dzięki czemu dba o swoją aktywność fizyczną. Jeśli inne szkoły zastanawiają się nad dołączeniem do projektu, ze swojej strony serdecznie zachęcam. Myślę, że trzeba spróbować takiego rozwiązania i przekonać się o pozytywnych aspektach tego projektu – mówi z kolei dyrektorka Szkoły Podstawowej nr 34 Halina Godlewska.

Zebrane informacje zostaną poddane szerszej analizie, jednak już wstępne rozpoznanie pozwoliło odpowiedzieć na pytanie: „co dalej?”. Zdecydowaliśmy, że projekt będzie kontynuowany przy Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. K.I. Gałczyńskiego. Wskutek zmian w organizacji ruchu ograniczono niebezpieczne sytuacje, co potwierdzili strażnicy miejscy, wspierający projekt. Przychylne kontynuacji projektu były także dyrekcja szkoły oraz Rada Osiedla Ołtaszyn. Istotne było dla nas, że większość rodziców z tej szkoły, którzy wypowiedzieli się w ankietach, opowiedziała się za utrzymaniem ograniczenia ruchu przy szkole – mówi Anna Szmigiel-Franz z Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

W drugiej lokalizacji, na ul. R. Krajewskiego, zdecydowano o przywróceniu poprzedniej organizacji ruchu. Nadal będziemy dążyć do zwiększenia bezpieczeństwa dzieci przed tą szkołą, dlatego do końca tego roku przedstawimy propozycję zmiany organizacji ruchu w obrębie placówki. Zebrane wyniki badań oraz opinie użytkowników są dla nas istotnym wkładem. Projekt będziemy konsultować z dyrekcją szkoły oraz radą osiedla, licząc na to, że wypracujemy najkorzystniejsze dla najmłodszych użytkowników rozwiązanie – dodaje Anna Szmigiel-Franz.

„Szkolna ulica” z założenia będzie realizowana także wokół innych, wrocławskich placówek, które już mogą zgłaszać akces do przystąpienia do projektu. Szczególnie czekamy na zgłoszenia takich szkół, które w okolicy placówki widzą problemy ze zbyt dużym, porannym natężeniem samochodów. Najlepiej, gdyby były to szkoły znajdujące się na osiedlowych ulicach, których zamknięcie o poranku nie będzie stanowiło dużego utrudnienia dla mieszkańców. Wszelkie zgłoszenia będziemy analizować na bieżąco i tam, gdzie będzie to uzasadnione, zaproponujemy wdrożenie projektu szkolnej ulicy – podsumowuje oficer piesza wrocławskiego UM.

  • Przed rozpoczęciem roku szkolnego miasto ruszyło z akcją odmalowywania przejść dla pieszych przed placówkami edukacyjnymi.
  • W ramach corocznej akcji „Szkoła” zlecono odmalowanie oznakowania 500 przejść dla pieszych.
  • Wrocławska straż miejska dba o porządek i bezpieczeństwo uczniów przy placówkach, w ramach akcji „Bezpieczna droga do szkoły”.
  • Strażnicy miejscy cyklicznie odwiedzają także uczniów, realizując z nimi zajęcia na temat bezpieczeństwa na drodze, pierwszej pomocy czy ekologii.
Tagi: bezpieczeństwoedukacjasamorząd
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Do Aquaparku wejdziesz na piękne oczy – wrocławski kompleks basenowy wprowadza płatność okiem

Następny wpis

„Chryzantemy dla Bohaterów” – szczytna akcja wielu środowisk [FOTO / VIDEO]

Następny wpis

„Chryzantemy dla Bohaterów” – szczytna akcja wielu środowisk [FOTO / VIDEO]

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Fontanna Multimedialna wraca

Fontanna Multimedialna wraca w nowym sezonie

2 maja 2025
Korona GÓRek Wrocławia

Korona GÓRek Wrocławia wystartowała – możesz stać się zdobywcą szczytów, bez wyjeżdżania z miasta

30 kwietnia 2025
Ready.Set.Splash! To ma być wyjątkowe wydarzenie wodno-sportowe SwimPact

Ready.Set.Splash! To ma być wyjątkowe wydarzenie wodno-sportowe SwimPact

29 kwietnia 2025
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 324 [Góra – Niechlów]

7 maja 2025
Kontrowersje czy prawda historyczna? Kibice Śląska z mocną oprawą na temat Rzezi Wołyńskiej [ZDJĘCIA]

Kontrowersje czy prawda historyczna? Kibice Śląska z mocną oprawą na temat Rzezi Wołyńskiej [ZDJĘCIA]

13
Stanowisko Śląska Wrocław odnośnie banerów podczas meczu z Zagłębiem Lubin

Stanowisko Śląska Wrocław odnośnie banerów podczas meczu z Zagłębiem Lubin

3
Osiedle Orawska Vita

Osiedle Orawska Vita na wrocławskim Ołtaszynie – III etap w przedsprzedaży

1
Nie trzeba wiele

Nie trzeba wiele, by pomóc – majowa akcja krwiodawstwa, a przy okazji dobre zakupy

1
Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
French Open premiera

„French Open” – premiera we Wrocławskim Teatrze Pantomimy

7 maja 2025
Four Points by Sheraton

Four Points by Sheraton – nowy rozdział w historii Hotelu Wieniawa

7 maja 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Przed nami Rowerowa Majówka
Wiadomości

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia
Biznes

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
French Open premiera
Kultura

„French Open” – premiera we Wrocławskim Teatrze Pantomimy

7 maja 2025
Four Points by Sheraton
Biznes

Four Points by Sheraton – nowy rozdział w historii Hotelu Wieniawa

7 maja 2025
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr
Blisko Wrocławia

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 324 [Góra – Niechlów]

7 maja 2025
Twórcze warsztaty w pięknym
Kultura

Twórcze warsztaty w pięknym otoczeniu – zaprasza Muzeum Archidiecezjalne

6 maja 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalit...
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT