Urząd Miejski Wrocławia poinformował o końcu zmian na ulicy Mydlanej, a zarazem początku na Moście Marszowickim.
1) Budujemy nie tylko mosty Chrobrego (ich oddanie w trzecim kwartale tego roku!) ale też przebudowujemy tamtejszy układ drogowy. Ulica Mydlana już jest na powrót dwukierunkowa, teraz w sobotę powrócą na nią autobusy. 118 i 315 wracają na swoje stałe trasy przejazdu w rejonie Mydlanej, Swojczyckiej i Miłoszyckiej.
2) W tygodniu zapowiadaliśmy, że most Grunwaldzki potrzebuje remontu. Na razie ZDiUM rozpisuje przetarg a sam remont – jeśli wszystko pójdzie z planem – za dwa lata. Już jutro rozpoczynamy remont Mostu Marszowickiego. Zabytkowy most (rok budowy 1900) nie jest w najgorszym stanie, ale wyremontować trzeba jezdnię. Jej nie najlepszy stan powoduje drgania, wibracje, które nie są korzystne dla obiektu. Po nierównej, spękanej i połatanej nawierzchni źle się jeździ. Zmienią się trasy linii autobusowych 123 i 923.
Autobusy linii 123 zostaną skierowane objazdem w obu kierunkach, od pętli w Leśnicy przez ulicę Średzką, Jeleniogórską, Stabłowicką do ulicy Głównej, a autobusy linii 923 pojadą objazdem w obu kierunkach, od pętli w Leśnicy przez ulicę Rubczaka, Wolską, Marszowicką do ulicy Wilkszyńskiej.
Remont potrwa miesiąc, kierowcy samochodów będą przejeżdżać wahadłowo. Przypominamy, że szykuje się modernizacja ulicy Wilkszyńskiej – zaraz za mostem.
Most Marszowicki wisi nad Bystrzycą od 1900 roku. Zlokalizowany jest na północnym-zachodzie Wrocławia, przy granicy Leśnicy z Praczami Odrzańskimi. Przechodzi przez niego ulica Główna.
Jak mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu, zabytkowy most nie jest w najgorszym stanie, ale wyremontować trzeba jezdnię. — Jej nie najlepszy stan powoduje drgania, wibracje, które nie są korzystne dla obiektu — argumentuje. — Po nierównej, spękanej i połatanej nawierzchni źle się jeździ — dodaje.
Remont mostu Marszowickiego wykona spółka PW RADPOL. Koszt to ok. 481,5 tys. zł. Szczegółowy zakres prac:
- rozbiórka istniejącej nawierzchni na przeprawie wraz z izolacją przeciwwodną płyty pomostowej,
- wykonanie nowej izolacji płyty pomostu,
- położenie warstwy wiążącej z asfaltu lanego,
- ułożenie siatek geokompozytowych, wzmacniających nawierzchnię na moście,
- wykonanie bitumicznej warstwy ścieralnej.
Zaplanowany na cztery tygodnie remont jezdni na moście (wraz wymianą izolacji pomostu) zacznie się w sobotę 15 lipca i skończy 5 sierpnia. Dziś w nocy wprowadzony zostanie ruch wahadłowy sterowany światłami. Najpierw remontowana będzie jedna strona, później druga.
Przy rozbiórce nawierzchni może okazać się, że naprawy wymaga także płyta pomostowa. Wówczas remont przedłuży się o maksymalnie dwa tygodnie – do 26 sierpnia.BILETY JEDNORAZOWE I OKRESOWE
Pasażerowie wyjątkowo na odcinku Leśnica – przystanek „Krzelowska” – Leśnica, będą mogli skasować lub kupić bilet w kasownikach zamontowanych w autobusie linii 923.Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 123 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat autobusami linii 923 na odcinku Leśnica – przystanek „Marszowice” – Leśnica.
Pasażerowie posiadający bilet okresowy na linię 923 będą mogli podróżować bez żadnych dopłat- autobusami linii 101 lub 123 na odcinku Leśnica – przystanek „Główna” – Leśnica.
Celem przypomnienia, pasażerowie posiadający bilet okresowy na daną linię okresową mogą podróżować:- wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie przed remontem;
– wszystkimi liniami po trasie linii wskazanej na bilecie która kursuje objazdem podczas remontu.Prace potrwają około 4 tygodni.
Komentowane 1