Można dostać dofinansowanie na zadanie obejmujące demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwienie odpadów zawierających azbest. Należy jednak pamiętać, że co najmniej 21 dni przed zaplanowanym terminem rozpoczęcia robót właściciel, użytkownik wieczysty lub zarządca nieruchomości ma obowiązek zgłoszenia rozpoczęcia robót do Wydziału Architektury i Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Oleśnicy.
Warunkiem uzyskania dofinansowania jest:
• złożenie kompletnego wniosku w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie,
• zadanie należy zrealizować w okresie wiosna-jesień 2021 roku;
• właściciel nieruchomości nowe pokrycie dachowe i jego montaż musi wykonać we własnym zakresie, ponieważ dofinansowanie obejmuje wyłącznie demontaż, zbieranie, transport oraz unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest;
• wykonanie zadania zlecone będzie firmie, wybranej w postępowaniu, zgodnie z ustawą Prawo
Zamówień Publicznych;
• ujęcie nieruchomości w inwentaryzacji „Programu usuwania azbestu z terenu gminy Syców”.
Dodatkowo w przypadku usytuowania budynku w obszarze obserwacji archeologicznej należy wystąpić do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków we Wrocławiu o uzyskanie opinii konserwatorskiej. Opinia jest niezbędna do zgłoszenia rozpoczęcia prac w Wydziale Architektury i Budownictwa w Starostwie Powiatowym w Oleśnicy.
Kompletne wnioski o przyznanie dofinansowania należy składać od dnia do 18 czerwca do godz. 12:00 w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy w Sycowie pod nr telefonu (62) 785 51 19 lub drogą mailową pod adresem: [email protected]