Zakład Ubezpieczeń Społecznych przystąpił do realizacji wypłaty świadczenia interwencyjnego przeznaczonego na wsparcie dalszego prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy poszkodowanego w wyniku powodzi.
Przedsiębiorcy, którzy ucierpieli podczas powodzi mogą składać wnioski o świadczenie interwencyjne w punktach mobilnych. Uruchomiliśmy je, aby usprawnić obsługę klientów oraz aby wsparcie trafiło do poszkodowanych przedsiębiorców jak najszybciej. Wnioski o świadczenie interwencyjne można składać w punktach mobilnych – ZUS
Wsparcie otrzymają przedsiębiorcy, którzy:
- ponieśli szkodę polegającą na utracie, uszkodzeniu lub zniszczeniu, bezpośrednio w wyniku powodzi, składników materialnych przedsiębiorstwa niezbędnych do dalszego prowadzenia działalności gospodarczej oraz,
- zobowiązali się do prowadzenia działalności gospodarczej przez co najmniej 6 miesięcy od dnia otrzymania świadczenia interwencyjnego oraz
- zobowiązali się do utrzymania poziomu zatrudnienia przez 6 miesięcy od dnia 16 września 2024 r.
Jak i kiedy złożyć wniosek
Jeśli chcesz skorzystać ze świadczenia, złóż wniosek RSI (Wniosek o świadczenie interwencyjne przeznaczone na wsparcie dalszego prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy poszkodowanego w wyniku powodzi).
Wniosek o świadczenie interwencyjne możesz złożyć od 5 października 2024 r. do 16 marca 2025 r. w formie:
- elektronicznej na swoim profilu na PUE/eZUS jako pismo ogólne POG, do którego dołączasz wniosek o świadczenie interwencyjne,
- papierowej w każdej placówce ZUS lub w punkcie mobilnym albo przesłać go pocztą.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie www.zus.pl w zakładce pomoc dla powodzian.