W poniedziałek, 20 września, będzie świecił na złoto. Stadion Wrocław był już podświetlany na zielono, niebiesko czy biało-czerwono, ale złoty kolor to zupełna nowość. Wrzesień jest Światowym Miesiącem Świadomości Nowotworów u Dzieci, a #GoldSeptember z symbolem „złotej wstążki” propaguje wiedzę na ten temat.
Złoty kolor kampanii symbolizuje w onkologii to, co najcenniejsze – zdrowie dzieci. Do akcji włączają się regiony i miasta na całym świecie, w Polsce, między 20 a 26 września, podświetlone są budynki m.in. w Katowicach, Warszawie, Gdańsku czy Gorzowie Wielkopolskim.
— Rozświetlmy w solidarności z dziećmi zmagającymi się z rakiem charakterystyczne dla naszych małych ojczyzn budynki i miejsca w dzień inauguracji kampanii — informują organizatorzy.
W Polsce rocznie diagnozowanych jest ponad tysiąc przypadków nowotworów u dzieci, w Europie ok. 350 tys. Dlatego europejskie stowarzyszenia chcą podnosić świadomość społeczną na ten temat.
Organizatorami kampanii są Europejskie Stowarzyszeni dla Onkologii (SIOP Europe), Childhood Cancer International (CCI) oraz Pancere. W Polsce w działalność SIOP zaangażowane jest Polskie Towarzystwo Onkologii i Hematologii Dziecięcej.