Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

Spowalniacze na Ślężnej – potrzebne czy zawalidrogi?

KK przez KK
24 listopada 2020
w Wiadomości
5
Spowalniacze na Ślężnej – potrzebne czy zawalidrogi?

Progi zwalniających, które powstały na ul. Ślężnej, nie przestają irytować kierowców. Zwłaszcza, jeśli weźmiemy pod uwagę, że asfalt użyty do ich budowy zlewał się początkowo z jezdnią, przez co trudno było zauważyć ograniczenia.

Progi spowalniające w jezdni ul. Ślężnej powstały na wysokości ul. Skwerowej i ul. Kuronia/Sztabowej. Kierowcy z trudem zauważali progi wyspowe, które ze względu na swój kolor (a raczej jego brak) zlewał się z asfaltem. Uczestnikom ruchu drogowego nie ułatwiało to zwłaszcza hamowania. Mogło to doprowadzać do groźnych sytuacji i stanowić zagrożenie dla pozostałych użytkowników tej okolicy. Mimo, że wiele osób nie kryje rozczarowania zaistniałą sytuacją, to utyskiwania na nic się zdadzą. Przepisy nie pozwalają na budowę progów zwalniających na drogach krajowych i szybkiego ruchu, czyli takich do jakich do niedawna należała ulica Ślężna. Niestety, od początku 2020 roku ul. Ślężna we Wrocławiu stała się drogą gminną. I tym sposobem progi można było legalnie wstawić w ruchliwą jednię.

W piątek wieczorem były jednak jeszcze nieoznakowane, w sobotę zaś już zostały uwypuklone znakami poziomymi, przez co stały się nieco bardziej widoczne (zdjęcia poniżej wykonane w sobotni poranek, więc ruchu prawie nie ma). Nie zmienia to jednak faktu, że budzą spore kontrowersje wśród kierowców przymuszanych do hamowania w drodze, na której i tak nie brakuje przejść dla pieszych i świateł, które regulują rytm „jedź – stój”.

Co ważne, nie należy ich mylić z tzw. „bezpiecznymi przejściami wyniesionymi”, które łączą funkcję progu spowalniającego z przejściem dla pieszych oznaczonym i wyposażonym z specjalne oświetlenie górne oraz pulsujące światła w jezdni.

Progi spowalniające, złośliwie zwane kiedyś „śpiącym milicjantem”, generują dodatkową porcję spalin i hałasu (pojazdy po zwolnieniu przyspieszają). Przez zmianę kategorii drogi ul. Ślężna nie zmieniła cech arterii, przez którą można płynnie przejechać dzięki „zielonej fali” i przestrzeganiu dopuszczalnego limitu prędkości.

Spowalniacze poprawiają poziom bezpieczeństwa na ulicach czy utrudniają ruch pojazdów? Co Państwo o tym sądzicie?

Filip Macuda
Tagi: infrastrukturainterwencje
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Inwestycje w elektromobilność – Syców dołącza do długofalowego trendu

Następny wpis

Niewydolność serca może być leczona innowacyjną metodą – odkrycia w dziedzinie nauk medycznych dokonane we Wrocławiu

Następny wpis
Niewydolność serca może być leczona innowacyjną metodą – odkrycia w dziedzinie nauk medycznych dokonane we Wrocławiu

Niewydolność serca może być leczona innowacyjną metodą – odkrycia w dziedzinie nauk medycznych dokonane we Wrocławiu

Komentowane 5

  1. Patryk says:
    5 lat temu

    Zdecydowanie utrudniają i spowalniają znacznie ruch, gdzie tam i tak potrafiło się korkować

    Odpowiedz
  2. Piotrek says:
    5 lat temu

    Nawet dzisiaj tamtędy jechałem. Są w dwóch miejscach na Ślężnej, która jest przecież jedną z najgłówniejszych ulic (w drugim miejscu są tam trzy pasy ruchu), a do niedawna drogą krajową. Totalny bezsens. Bardzo wysokie, trzeba wyhamować prawie do zera, a później znowu przyspieszać (pył z klocków hamulcowych, spaliny, o zużywaniu aut nie wspominając), choć ruch pieszy jest w tych miejscach praktycznie żaden (przynajmniej teraz, w dobie lekcji online, a i w normalnych czasach ruch pieszy jest tam tylko przed lekcjami i po nich, więc rozwiazaniem byłyby światła na przycisk). Dodatkowo generuje to korki i stwarza niebezpieczne sytuacje, bo gdy rusza się z jednych świateł, hamuje przed progami, to do następnych świateł dojeżdża się akurat, gdy zaczynają się zmieniać na czerwone. Niektórzy za progami gwałtownie przyspieszają, próbując zdążyć, a później przejeżdżają na „późnym pomarańczowym”, albo gwałtownie hamują, a ci za nimi mogą czasem nie zdążyć. Zresztą podobnie jest przed samymi progami. Niektórzy zauważają je w ostatniej chwili i gwałtownie hamują, a samochody za nimi…

    Odpowiedz
  3. Anonim says:
    5 lat temu

    Stwarzają niebezpieczeczeństwo ,szczególnie zimą ,zlikwidować oświetlić lepiej przejście dla pieszych

    Odpowiedz
  4. @ndy.w says:
    5 lat temu

    to jedyny skuteczny sposób na „inaczej” przestrzegających ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym. nie jestem aniołkiem bo jeżdżę po tej ulicy trochę ponad 50 i wszyscy mnie wyprzedzają. no to macie…

    Odpowiedz
  5. Pingback: Spowalniają ruch, to pewne – cała reszta to mnóstwo kontrowersji [VIDEO] - Wrocławskie Fakty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Wybaczyć żeby odzyskać siebie

Wybaczyć, żeby odzyskać siebie – metoda Tippinga – radykalne wybaczanie w praktyce

30 maja 2025
Startuje Hubi Cup 2025

Startuje Hubi Cup 2025 – Wrocław gości czołówkę polskich tenisistów do lat 12

30 maja 2025
Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

Policja informuje! Będą utrudnienia w ruchu w związku z 15. Wrocławskim Marszem Równości

2 czerwca 2023
Dzień Dziecka to emocje

Dzień Dziecka to emocje – zapraszamy do Krainy Wartości

30 maja 2025
Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

Jego elementy przypominają rusztowanie. Ciekawy pomysł architektów, ale i historia nowodworskiego kościoła

1
Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa
Kultura

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera
Inne

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy
Sport

Ketija Vihmane dołącza do Ślęzy

6 czerwca 2025
Na Tarczyński Arenie Wrocław
Biznes

Na Tarczyński Arenie Wrocław będzie się działo przez cały czerwiec

6 czerwca 2025
Kolejny weekend z Wrocławskimi
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Kolejny weekend z Wrocławskimi Liniami Turystycznymi – historyczne pojazdy znów na trasach

5 czerwca 2025
Czas na futbolowe emocje
Sport

Czas na futbolowe emocje – Panthers Wrocław podejmą Prague Lions Stadionie Olimpijskim

5 czerwca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Frida premiera baletowa

„Frida” – premiera baletowa w Operze Wrocławskiej

6 czerwca 2025
Pływalnia Letnia Orbita otwiera

Pływalnia Letnia Orbita otwiera sezon

6 czerwca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT