Rok 2023 to czas zmian. Nie od dziś wiadomo, że prasa papierowa umiera, a media przechodzą w erę cyfryzacji. Początek 2023 roku tylko utwierdza nas w tym przekonaniu.
„Gazeta Wyborcza” zlikwidowała lokalne gazety – w tym we Wrocławiu. Zapowiedzi mówią, że pozostać ma jedynie piątkowy magazyn. „Fakt” z kolei – z dnia na dzień – zlikwidował lokalną stronę.
Zmiany nadeszły także w „Gazecie Polskiej Codziennie”, która zlikwidowała lokalną rozkładówkę. Wielu ludzi zarzuca także lokalnym dziennikom – takim jak „Gazeta Wrocławska”, że większość stron poświęcają na ogólnopolskie przedruki.
W tempie dwucyfrowym spada sprzedaż prasy drukowanej, ale dynamika spadku wyhamowuje. Za to coraz więcej osób korzysta z wydań cyfrowych. Ponad 30 proc. dorosłych regularnie czyta prasę w sieci, niewielu jednak decyduje się za to płacić. Wzrost liczby czytelników w internecie przekłada się na wpływy z reklamy. W prasie drukowanej w ciągu 10 lat spadły niemal o dwie trzecie, zaś w internecie wzrosły ponaddziesięciokrotnie. – czytamy w publikacji serwisu „Biznes.Newseria.pl”