Polski sektor budowlany od miesięcy zmaga się z wyzwaniami, które zmieniają priorytety inwestorów i wykonawców. Po raz kolejny potwierdzają to ostatnie dane Głównego Urzędu Statystycznego, zgodnie z którymi w maju 2025 produkcja budowlano‑montażowa nadal była niższa o około 3% r/r.
Jednocześnie koszty pracy w sektorze zwiększyły się o ponad 8%, przy równoczesnym spadku zatrudnienia. Sytuację komplikuje również presja cen materiałów – przy wciąż wysokim popycie na jakościowe rozwiązania budowlane.
W tych realiach rośnie znaczenie produktów, które pozwalają obniżyć koszty eksploatacji budynków, skrócić czas realizacji inwestycji i zapewnić trwałość na lata. Widzimy to szczególnie w segmencie produktów do hydro- i termoizolacji dachów. Dach bowiem, jako newralgiczny element budynku, jest dziś nie tylko barierą dla deszczu czy śniegu, ale realnym źródłem oszczędności dzięki ograniczeniu strat energii i kosztów ewentualnych napraw. Warto nadmienić, że rynek izolacji w Polsce jest jednym z najszybciej rozwijających się.
Inwestycje w rozwój oferty w obszarze izolacji dachów są od dłuższego czasu jednym z priorytetowych kierunków dywersyfikacji produktowej Grupy Selena. Kluczowe tutaj są należące do Grupy Selena marki Matizol® oraz Imperalum® jednak, celowo, stale poszerzamy zakres swojej oferty, z myślą o odpowiadaniu na wyzwania współczesnego budownictwa. Widzimy, że inwestorzy coraz częściej poszukują rozwiązań komplementarnych – takich, które łączą tradycję z nowoczesnością.
Dlatego nie pozostajemy obojętni na ten widoczny trend w czerwcu 2025 rozpoczęliśmy proces zmierzający do nabycia większościowego pakietu akcji spółki Izolacje – Jarocin oraz 100% udziałów spółki Przedsiębiorstwa Handlowo-Produkcyjnego TES w Niwkach Daleszyckich. Włączenie do portfolio produktów firm, które mogą poszczycić się wieloletnią tradycją i jedną z najszerszych w kraju, kompleksową ofertą wyrobów hydroizolacyjnych i uszczelniających dla budownictwa – w tym nowoczesnych pap termozgrzewalnych – to istotny dla Seleny krok w realizacji obranych kierunków zarządczych w obszarze dywersyfikacji, z myślą o komplementarności oferty.
Patrząc w przyszłość, branża dekarska w Polsce będzie musiała odpowiadać na dwa główne wyzwania: presję kosztową oraz potrzebę innowacji. Grupa Selena jest gotowa, aby sprostać obu tym wyzwaniom, oferując zarówno tradycyjne, jak i najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania.
Sławomir Majchrowski – prezes Grupy Selena Wrocław
Poprzez: kplus.agency