To kolejna wielka inwestycja Wrocławia. W 2025 roku mają tędy pojechać wydzieloną trasą autobusy, a w przyszłości chcemy by jeździły tędy również tramwaje. Żeby było to możliwe państwo polskie musi uregulować przepisy związane z przecinaniem się linii kolejowej i tramwajowej. – to słowa prezydenta Wrocławia Jacka Sutryka.
Włodarz miasta poinformował o rozpoczęciu prac przy budowie wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej na Jagodno.
Przyglądamy się także planom PKP związanymi z budową kolejnego toru na towarowej obwodnicy Wrocławia. Otworzy to możliwości w sprawie Jagodna. To jednak przynajmniej kilkuletnia perspektywa projektowa, a my planujemy działać szybciej. – pisze Jacek Sutryk.
Trasa ma mieć około 2,7 kilometra długości, a po drodze zaprojektowano pięć par przystanków.
Powstaną na wysokości cmentarza przy ul. Bardzkiej (tu wykonawca rozpoczyna prace), ul. Terenowej, ul. Konduktorskiej, ul. Malinowskiego/Lutosławskiego (tu powstanie dodatkowy lewoskręt z Buforowej w kierunku ul. Lutosławskiego), ul. Kopycińskiego. Nowy przystanek wybudowany zostanie także za ul. Świeradowską w kierunku Jagodna. Pętla będzie przy ul. Kajdasza. Obok wybudujemy park and ride dla kilkadziesiąt aut oraz zadaszony parking dlarowerów. Trasa pozwoli jak najszybciej poprawić układ komunikacyjny Jagodna i przyspieszyć dojazd do centrum. Wybudujemy korytarz, którym będą mogły poruszać się autobusy, a docelowo chcemy, aby mógł tamtędy pojechać również tramwaj. Geometrycznie trasa jest przystosowana do ułożenia w przeszłości w śladzie torowiska tramwajowego. Zostały zachowane rezerwy na słupy i kable trakcyjne, łuki trasy są odpowiednio dostosowane również do łuków torowiska, perony przystankowe będą spełniać normy zarówno dla autobusów, jak i tramwajów, podbudowa pod korytarz będzie już częściowo betonowa przygotowana pod obciążenia tramwajami. – dodaje Sutryk.
Koszt inwestycji to ponad 42 miliony złotych. Pieniądze na nią pochodzą m.in. z Polskiego Ładu.