Renoma, otwarta w 1930 r. jako Dom Towarowy Wertheim i przebudowana w latach 2005 – 2009, przechodzi metamorfozę. Design będzie szedł w parze z remodelingiem oferty. Nowa koncepcja będzie oparta na badaniach satysfakcji klientów Renomy – deklaruje jej właściciel, spółka Globalworth Poland.
Rynek galerii handlowych w Polsce czekają duże zmiany. Coraz ważniejszymi elementami kształtującymi branżę są synergia handlu offline i online, rewitalizacja powierzchni handlowych oraz zakaz handlu w niedziele – mówi Anna Merta, leasing director w Globalworth Poland. Dynamicznie zwiększa się także liczba kupujących w sieci. Na koniec grudnia 2018 r. na polskim rynku zarejestrowanych było blisko 31 tys. sklepów internetowych. Liczba osób, które łączą ze sobą zakupowa kanały offline i online sięga 14 milionów. Na krajowe i globalne trendy nakłada się wrocławska specyfika.
Jak wynika z raportu PRCH Retail Research Forum, Wrocław ma obecnie najwyższe nasycenie powierzchnią handlową w Polsce – 948 m.kw. na 1000 mieszkańców.
Duża podaż wielkopowierzchniowych, wielokondygnacyjnych galerii handlowych sprawia, że klienci szukają mniejszych, specjalistycznych centrów, w których mogą delektować się kawą czy posiłkiem w gronie przyjaciół. Potwierdzają to wyniki badań przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Globalworth Poland. Chcemy wyprzedzać trendy rynkowe, dlatego już w 2018 roku we współpracy z GfK przeprowadziliśmy kompleksowe badania satysfakcji naszych klientów. Rocznie odwiedza nas blisko 8 milionów osób. Zapytaliśmy ich nie tylko o poziom zadowolenia, ale również o oczekiwane kierunki rozwoju Renomy. Okazuje się, że nasi goście chcą przede wszystkim miejsca spotkań z szeroką ofertą gastronomiczną, nowoczesnymi usługami i wellness. Mając na uwadze wyniki badań, przygotowaliśmy długofalową strategię rozwoju oferty Renomy – mówi dyrektor DH Renoma Barbara Wójcik.
Zmiany, które przygotowuje Renoma, mają odpowiadać ujawnionym w badaniu potrzebom klientów. Jak dotychczas, w portfolio Renomy znajdą się unikalne na mapie Wrocławia marki modowe premium. Będą to między innymi: Liu Jo, Emanuel Berg, Marc Cain i Max Mara Weekend oraz oferta nowoczesnych usług i autorskie koncepty restauracyjne. Nową ofertę domu handlowego uzupełnią elastyczne przestrzenie co-workingowe. Coraz ważniejszą rolę na rynku odgrywają centra z wielofunkcyjnymi powierzchniami, rozbudowaną gastronomią. Konceptem nr 1 w Polsce pod tym względem jest niezwykle popularna, warszawska Hala Koszyki, której jesteśmy właścicielem. Łączy ona biura, handel, nowoczesne usługi, rozrywkę, autorskie projekty restauracyjne oraz powierzchnie konferencyjne – dodaje Anna Merta.
Za przygotowanie nowej koncepcji wystroju wnętrz domu handlowego odpowiada zespół architektów z Pracowni Projektowej Maćków. Renoma to absolutna wizytówka wrocławskiej architektury. Miejsce z historią i charakterem. Położony w samym centrum miasta budynek od początku był nowatorski i wyprzedający swoją epokę. Nowym pomysłem na wystrój wnętrz będziemy nawiązywać do najbardziej luksusowej historii Domu Towarowego Wertheim. Połączymy nowoczesne z historycznym – mówi Zbigniew Maćków, który kierował pracami architektonicznymi nad stworzeniem nowego skrzydła Renomy w latach 2005 – 2009. Zmianie ulegnie również plac Czysty, położony pomiędzy Renomą i Podwalem. Powstanie tam aktywna, otwarta na mieszkańców przestrzeń, z jednej strony z widokiem na Teatr Lalek i Park Staromiejski, a z drugiej z ogródkami autorskich konceptów restauracyjnych.
Pierwsze prace rearanżacyjne są zaplanowane na IV kwartał 2020 r. Ze względu na komfort naszych klientów, prace remontowe będą prowadzone w kilku etapach. Remont będzie przeprowadzany we wcześniej wyłączonych z użytkowania częściach budynku. Dołożymy wszelkich starań, żeby prowadzony remodeling nie zakłócił spokojnych zakupów – zapewnia Barbara Wójcik.
Globalworth nie podaje jeszcze terminu zakończenia prac, zapowiada jednak, że głównym celem projektu jest stworzenie ulubionego miejsca spędzania czasu przez mieszkańców Wrocławia.