Będą remonty torowisk na Kazimierza Wielkiego i wzdłuż Hallera. MPK Wrocław ogłosiło przetargi na wykonanie projektu oraz remonty torowisk. Oba zadania jeszcze w tym roku. Będą zmiany w kursowaniu komunikacji miejskiej.
Aleja Generała Hallera i ulica Kazimierza Wielkiego – to dwa kolejne miejsca, w które wkroczy #TORYwolucja 💪 MPK Wrocław właśnie szuka firm, które zaprojektują i przeprowadzą remonty w tych miejscach 👉 https://t.co/ZrSEwUMSf3
— Jacek Sutryk (@SutrykJacek) March 22, 2021
Remont torowiska tramwajowego na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Widok i ul. Szewskiej wraz z wymianą rozjazdów w ul. Widok oraz remont torowiska tramwajowego wzdłuż al. Gen. J. Hallera, na odcinku od ul. Mieleckiej do ul. Powstańców Śląskich. To dwa zadania, które MPK Wrocław chce rozpocząć jeszcze w tym roku.
– Prowadzimy przetarg na projekt i wykonanie prac na odcinku od Mieleckiej aż do ul. Powstańców Śląskich. Wymienimy tam ponad 1500 metrów szyn. Urządzimy też, jak na wyremontowanym wcześniej odcinku, zielone torowisko. Wymienione zostaną także rozjazdy i łuki na skrzyżowaniu al. Hallera/ul. Powstańców Śląskich – tłumaczy Bartosz Naskręski z MPK Wrocław.
Torowisko na Kazimierza Wielkiego
W pierwszym etapie prac na skrzyżowaniu ul. Kazimierza Wielkiego, ul. Widok i ul. Szewskiej wykonawca będzie mieć 120 dni na prace projektowe i skuteczne zgłoszenie prac budowlanych. Później rozpocznie się drugi etap, który potrwa łącznie 54 dni. W tym czasie na pasażerów czekają zmiany w komunikacji miejskiej. MPK szacuje, że utrudnienia potrwają przez większą część czwartego kwartału. Poza wymianą rozjazdu czy szyn pojawi się również nowa nawierzchnia
Prace na Hallera to kolejny etap przebudowy
W przypadku prac na al. Hallera wykonawca będzie mieć 83 dni od momentu podpisania umowy na realizację zadania. Planuje się, że zmiany w komunikacji tramwajowej zostaną wprowadzone od 11 września do 3 grudnia.
Prace przy al. Hallera to kolejny etap przebudowania torowiska w tym miejscu. Wcześniej zmodernizowano 600 m torów od ul. Mieleckiej do ul. Ojca Beyzyma oraz 1600 m trakcji. Torowisko zostało wyciszone, o co zabiegała lokalna społeczność.
– Jest to bardzo ważna inwestycja dla naszego osiedla i dla naszych mieszkańców. Liczymy w przyszłości na jej kontynuację w stronę ulicy Grabiszyńskiej. Mamy nadzieję, że zniweluje poziom hałasu na tym obszarze. Ten problem był nam zgłaszany wielokrotnie przez mieszkańców, ponieważ normy są bardzo przekroczone – ocenia Anna Daleszyńska, przewodnicząca zarządu osiedla Grabiszyn-Grabiszynek.
Piotr Krejner fot. materiały prasowe