W minionym tygodniu przez dwie noce betonowane były zazbrojone płyty stalowe w części chodnikowej po stronie Powodzianki, przez weekend wykonano niezbędne prace pielęgnacyjne oraz porządkowe, aby przełożyć na tę stronę mostów cały ruch pieszy i przystąpić do rozbiórek po drugiej stronie.
Tak informuje wrocławski ZDiUM, który potwierdza, że od wtorkowego poranka (4 lutego br.) ruch pieszy w relacji Grodzka – Drobnera odbywa się już po nowej betonowej podbudowie, jest to nawierzchnia całkowicie bezpieczna i bardziej komfortowa niż popękane płyty lastriko po starej stronie mostów. Beton nie jest docelową nawierzchnią, gdyż ciąg pieszy zostanie oddzielony od ścieżki rowerowej specjalną nawierzchnią wykonaną z szorstkich płyt granitowych, dla rowerów przewidziano nawierzchnię bitumiczną.
Obecnie jednak nie ma wymaganych warunków pogodowych do układania płyt i drogi rowerowej, dlatego przechodzimy z frontem robót na drugą stronę mostów. Pozwoli to nadrobić opóźnienie spowodowane zagrożeniem powodziowym jesienią zeszłego roku. Dla ruchu kołowego i tramwajowego nic się nie zmieni. Wszystkie przejścia dla pieszych wyznaczone w obrębie mostów będą nadal funkcjonować bez zmian. Podczas gdy góra piesi będą spacerować po betonowej podbudowie, p od spodem konstrukcji będą kontynuowane prace przy zabezpieczaniu antykorozyjnym (na finiszu) oraz wykończeniowe przy montażu iluminacji. Chodnik na obydwu mostach stronie ul. ks. Witolda zostanie całkowicie wyłączony z ruchu pieszego.
Teraz trwają tam prace rozbiórkowe, zakres pozostałych robót jest analogiczny jak po stronie „nowej”: oczyszczenie i naprawa kamiennych okładzin podpór, uzupełnienie spoin i zabezpieczenie elementów kamiennych przed skutkami oddziaływania warunków atmosferycznych i wody, wykonanie nowej płyty podchodnikowej, oczyszczenie i zabezpieczenie antykorozyjne powierzchni betonowych oraz elementów stalowych, oczyszczenie, konserwację i regulację łożysk, wymiana nawierzchni chodnika wraz z izolacją, regulacja krawężników, wymiana odwodnienia, naprawa uszkodzonych i uzupełnienie brakujących elementów balustrad kamiennych i poręczy stalowych oraz zabezpieczenie antykorozyjne całości balustrad stalowych, demontaż znaków wodnych na czas remontu i ich ponowny montaż oraz budowa kanałów technologicznych MKT.
Do prac rozbiórkowych nie są wymagane szczególne warunki pogodowe, zbliżająca się wiosna i miesiące letnie dają gwarancję stabilnej pogody i nadrobienia opóźnienia tak aby zakończyć inwestycję w pierwotnym terminie. ZDiUM jest spotkaniach z wykonawcą, opracowano plan naprawczy, krakowska firma PIMIN jest bardzo zdeterminowana, aby narzucić szybsze tempo i ukończyć remont w październiku br.
Poprzez: zdium.wroc.pl