Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

ROZKŁAD JAZDY

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Długołęka
    • Syców
  • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Sport
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Komunikacja
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Długołęka
    • Syców
  • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Sport
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Komunikacja
Wrocławskie Fakty
Home Samorząd

Remont torowiska potrwa dłużej – tym razem wypada za to pochwalić inwestora

KK przez KK
2 września 2020
w Samorząd
2
Remont torowiska potrwa dłużej – tym razem wypada za to pochwalić inwestora

3,5 kilometra torowiska w bezpośredniej bliskości zabytkowej dębowej alei. Od początku było wiadomo, że modernizacja takiego odcinka nie będzie prostym zadaniem. Zdjęcie starych szyn ujawniło, że trzeba będzie zmienić założenia projektowo-remontowe. To musi wydłużyć czas remontu, którego realizację sygnalizowaliśmy w serwisie video naszego portalu.

Typowa budowa nowego torowiska to ingerencja w ziemię na głębokość 120 cm. W przypadku torowiska i pętli na ul. Karola Olszewskiego wiadomo było, że należy torowisko zrobić jak najpłytsze, by nie naruszyć struktury korzeni stabilizujących dęby rosnące wzdłuż torowiska i ulicy. Dlatego już w projekcie przyjęto rozwiązania (między innymi cementowo-piaskową warstwę stabilizującą) ograniczającą głębokość torowiska do 80 cm.

Dopiero zdjęcie torów, podkładów a także podtorza pokazało, że niektóre z drzew mają korzenie stabilizujące na głębokości około 70 cm. Wcześniej odkrywki robione przy pracach projektowych nie wskazywały, że dęby mają grube korzenie stabilizujące tak płytko. Ich ujawnienie wstrzymuje nasze prace. Musimy znaleźć inne rozwiązania technologiczne – tłumaczy rzecznik MPK Tomasz Sikora.

MPK poprosiło o dwie niezależne ekspertyzy naukowców z Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Poznańskiej. Mimo że opinie obu jednostek badawczych pozytywnie oceniły dotychczasowy projekt to zarząd wrocławskiego przewoźnika poprosił naukowców o zaproponowanie innych rozwiązań uwzględniających wyższe położenie korzeni. Nowe rozwiązania muszą zakładać dwie rzeczy – bezpieczeństwo torowiska, a więc jego stabilność i niezawodność, z drugiej strony musimy także we własnym interesie zadbać o historyczną aleję, tak, by drzew nie osłabiać czy pogarszać ich warunków bytowych.

To dla nas bardzo ważne, bo ich dobra kondycja to także gwarancja, że drzewa nie przewrócą się na trakcję czy przejeżdżający pod nimi tramwaj. Wstrzymaliśmy więc działania wykonawcy na budowie i pracujemy nad nowymi rozwiązaniami – wyjaśnia rzecznik MPK. Projektant posiłkując się ekspertyzami politechnik i współpracując z dendrologiem ma zaproponować zmiany w projekcie.

To zabytkowa aleja, bardzo cenna dla Wrocławia. Nasi pracownicy na co dzień monitorują ich stan, sprawdzamy też czy wykonawca właściwie dbał o zabezpieczenie drzew. Ważny jest każdy szczegół, tak, jak teraz, gdy zdjęto żwir podtorza. Korzenie zostały przykryte białą fizeliną, którą wykonawca remontu powinien utrzymywać wilgotną. W codziennej współpracy z MPK drzewa reprezentuje Zarząd Zieleni Miejskiej – mówi Marek Szempliński z Zarządu Zieleni Miejskiej.

Wiadomo, że przestój na budowie, zmiany w projekcie i nowe rozwiązania oznaczają wyższe koszty i znaczne opóźnienie zakończenia remontu planowanego wstępnie na przełom października i listopada 2020. Jednak dopiero po przedstawieniu propozycji zmian w projekcie, będzie można przewidzieć, kiedy robotnicy powrócą do pracy i do kiedy remont potrwa.

Tagi: infrastrukturainwestycje
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Jesteś w wieku 7 – 11 lat i chcesz śpiewać? Masz syna w tym wieku, który ma talent wokalny – rozpoczynają się przesłuchania do Chóru Chłopięcego Narodowego Forum Muzyki

Następny wpis

Uniwersytet Coventry – oferuje stypendia dla najlepszych i najzdolniejszych kandydatów w filii we Wrocławiu

Następny wpis
Uniwersytet Coventry – oferuje stypendia dla najlepszych i najzdolniejszych kandydatów w filii we Wrocławiu

Uniwersytet Coventry – oferuje stypendia dla najlepszych i najzdolniejszych kandydatów w filii we Wrocławiu

Komentowane 2

  1. Anarchol'68 says:
    2 lata temu

    No to już wiadomo, że nowe torowisko będzie się sypać od samego początku – a wykonawca szuka usprawiedliwienia tego w “dębowej alei”…

    Odpowiedz
  2. Pingback: Trudne połączenie nowoczesnej trasy tramwajowej z zabytkowymi drzewami – tym razem inwestycja jest na prostej [VIDEO] - Wrocławskie Fakty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Popularne
  • Komentowane
  • Najnowsze
Oświadczenie policji w sprawie interwencji na Psim Polu. “Wymachiwał nożem w kierunku funkcjonariuszy”

Bardzo młoda naga kobieta znaleziona pod blokiem na Legnickiej

21 kwietnia 2022
Już jutro otwarcie nowej galerii handlowej. Będą promocje dla pierwszych klientów

Już jutro otwarcie nowej galerii handlowej. Będą promocje dla pierwszych klientów

11 maja 2022
Powstaje drugi największy budynek we Wrocławiu. Na szczycie znajdzie się punkt widokowy [ZDJĘCIA]

Powstaje drugi największy budynek we Wrocławiu. Na szczycie znajdzie się punkt widokowy [ZDJĘCIA]

21 kwietnia 2022
O włos od tragedii. 5-letnie dziecko niemal wbiegło pod samochód [NAGRANIE]

O włos od tragedii. 5-letnie dziecko niemal wbiegło pod samochód [NAGRANIE]

7 kwietnia 2022
Lokatorzy TBS Wrocław oburzeni! Zapłacą więcej nie tylko za czynsz

Lokatorzy TBS Wrocław oburzeni! Zapłacą więcej nie tylko za czynsz

97
TBS Wrocław serwuje podwyżki, ale nadal sponsoruje koszykarski Śląsk. Mieszkańcy oburzeni

TBS Wrocław serwuje podwyżki, ale nadal sponsoruje koszykarski Śląsk. Mieszkańcy oburzeni

84
Mieszkańcy TBS Wrocław wychodzą na ulice! Spółka przeznacza miliony na promocję i podnosi czynsz?

Mieszkańcy TBS Wrocław wychodzą na ulice! Spółka przeznacza miliony na promocję i podnosi czynsz?

68
Mieszkańcy TBS nie mają lekko! Czynsz poszedł w górę, a spółka przeznaczyła ponad pół miliona na nagrody

Mieszkańcy TBS nie mają lekko! Czynsz poszedł w górę, a spółka przeznaczyła ponad pół miliona na nagrody

67
MPK Wrocław otworzyło swoją zajezdnię na Borku dla swoich pasażerów. Nie zabrakło mocy atrakcji! [FOTORELACJA]

MPK Wrocław otworzyło swoją zajezdnię na Borku dla swoich pasażerów. Nie zabrakło mocy atrakcji! [FOTORELACJA]

25 czerwca 2022
Nieoczekiwane związki łączące przeszłość ze współczesnością – „W głębi obrazu II”

Nieoczekiwane związki łączące przeszłość ze współczesnością – „W głębi obrazu II”

25 czerwca 2022
#WrocławskiePostacie (2): Piotr Celeban – wrocławski szczecinianin, człowiek-rekordzista!

#WrocławskiePostacie (2): Piotr Celeban – wrocławski szczecinianin, człowiek-rekordzista!

25 czerwca 2022
Podziemne Miasto Osówka – #MiejscaDolnegoŚląska

Podziemne Miasto Osówka – #MiejscaDolnegoŚląska

25 czerwca 2022

Ostatnie aktualności

MPK Wrocław otworzyło swoją zajezdnię na Borku dla swoich pasażerów. Nie zabrakło mocy atrakcji! [FOTORELACJA]
Komunikacja

MPK Wrocław otworzyło swoją zajezdnię na Borku dla swoich pasażerów. Nie zabrakło mocy atrakcji! [FOTORELACJA]

25 czerwca 2022
Nieoczekiwane związki łączące przeszłość ze współczesnością – „W głębi obrazu II”
Kultura

Nieoczekiwane związki łączące przeszłość ze współczesnością – „W głębi obrazu II”

25 czerwca 2022
#WrocławskiePostacie (2): Piotr Celeban – wrocławski szczecinianin, człowiek-rekordzista!
Sport

#WrocławskiePostacie (2): Piotr Celeban – wrocławski szczecinianin, człowiek-rekordzista!

25 czerwca 2022
Podziemne Miasto Osówka – #MiejscaDolnegoŚląska
Dolny Śląsk

Podziemne Miasto Osówka – #MiejscaDolnegoŚląska

25 czerwca 2022
„Petite messe solennelle” – największe dzieło mistrza w najlepszym wykonaniu sezonu
Kultura

„Petite messe solennelle” – największe dzieło mistrza w najlepszym wykonaniu sezonu

25 czerwca 2022
Koncerty „Spotkajmy się we Wrocławiu”. Na scenie w Rynku same gwiazdy. Kto zagra 24 czerwca?
Wiadomości

Koncert 25 czerwca na Rynku. Kto wystąpi na scenie?

25 czerwca 2022

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Redaktor naczelny: Piotr Krejner

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Felieton
  • Inne
  • Komunikacja
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Polityka dla Ludzi
  • Rozkład Jazdy
  • Samorząd
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad

Ostatnie aktualności

MPK Wrocław otworzyło swoją zajezdnię na Borku dla swoich pasażerów. Nie zabrakło mocy atrakcji! [FOTORELACJA]

MPK Wrocław otworzyło swoją zajezdnię na Borku dla swoich pasażerów. Nie zabrakło mocy atrakcji! [FOTORELACJA]

25 czerwca 2022
Nieoczekiwane związki łączące przeszłość ze współczesnością – „W głębi obrazu II”

Nieoczekiwane związki łączące przeszłość ze współczesnością – „W głębi obrazu II”

25 czerwca 2022
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
  • Twoje miasto
    • Długołęka
    • Syców
  • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Sport
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Komunikacja

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT