Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Wiadomości

Remont torowiska potrwa dłużej – tym razem wypada za to pochwalić inwestora

KK przez KK
2 września 2020
w Wiadomości
2
Remont torowiska potrwa dłużej – tym razem wypada za to pochwalić inwestora

3,5 kilometra torowiska w bezpośredniej bliskości zabytkowej dębowej alei. Od początku było wiadomo, że modernizacja takiego odcinka nie będzie prostym zadaniem. Zdjęcie starych szyn ujawniło, że trzeba będzie zmienić założenia projektowo-remontowe. To musi wydłużyć czas remontu, którego realizację sygnalizowaliśmy w serwisie video naszego portalu.

Typowa budowa nowego torowiska to ingerencja w ziemię na głębokość 120 cm. W przypadku torowiska i pętli na ul. Karola Olszewskiego wiadomo było, że należy torowisko zrobić jak najpłytsze, by nie naruszyć struktury korzeni stabilizujących dęby rosnące wzdłuż torowiska i ulicy. Dlatego już w projekcie przyjęto rozwiązania (między innymi cementowo-piaskową warstwę stabilizującą) ograniczającą głębokość torowiska do 80 cm.

Dopiero zdjęcie torów, podkładów a także podtorza pokazało, że niektóre z drzew mają korzenie stabilizujące na głębokości około 70 cm. Wcześniej odkrywki robione przy pracach projektowych nie wskazywały, że dęby mają grube korzenie stabilizujące tak płytko. Ich ujawnienie wstrzymuje nasze prace. Musimy znaleźć inne rozwiązania technologiczne – tłumaczy rzecznik MPK Tomasz Sikora.

MPK poprosiło o dwie niezależne ekspertyzy naukowców z Politechniki Wrocławskiej i Politechniki Poznańskiej. Mimo że opinie obu jednostek badawczych pozytywnie oceniły dotychczasowy projekt to zarząd wrocławskiego przewoźnika poprosił naukowców o zaproponowanie innych rozwiązań uwzględniających wyższe położenie korzeni. Nowe rozwiązania muszą zakładać dwie rzeczy – bezpieczeństwo torowiska, a więc jego stabilność i niezawodność, z drugiej strony musimy także we własnym interesie zadbać o historyczną aleję, tak, by drzew nie osłabiać czy pogarszać ich warunków bytowych.

To dla nas bardzo ważne, bo ich dobra kondycja to także gwarancja, że drzewa nie przewrócą się na trakcję czy przejeżdżający pod nimi tramwaj. Wstrzymaliśmy więc działania wykonawcy na budowie i pracujemy nad nowymi rozwiązaniami – wyjaśnia rzecznik MPK. Projektant posiłkując się ekspertyzami politechnik i współpracując z dendrologiem ma zaproponować zmiany w projekcie.

To zabytkowa aleja, bardzo cenna dla Wrocławia. Nasi pracownicy na co dzień monitorują ich stan, sprawdzamy też czy wykonawca właściwie dbał o zabezpieczenie drzew. Ważny jest każdy szczegół, tak, jak teraz, gdy zdjęto żwir podtorza. Korzenie zostały przykryte białą fizeliną, którą wykonawca remontu powinien utrzymywać wilgotną. W codziennej współpracy z MPK drzewa reprezentuje Zarząd Zieleni Miejskiej – mówi Marek Szempliński z Zarządu Zieleni Miejskiej.

Wiadomo, że przestój na budowie, zmiany w projekcie i nowe rozwiązania oznaczają wyższe koszty i znaczne opóźnienie zakończenia remontu planowanego wstępnie na przełom października i listopada 2020. Jednak dopiero po przedstawieniu propozycji zmian w projekcie, będzie można przewidzieć, kiedy robotnicy powrócą do pracy i do kiedy remont potrwa.

Tagi: infrastrukturainwestycje
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Jesteś w wieku 7 – 11 lat i chcesz śpiewać? Masz syna w tym wieku, który ma talent wokalny – rozpoczynają się przesłuchania do Chóru Chłopięcego Narodowego Forum Muzyki

Następny wpis

Uniwersytet Coventry – oferuje stypendia dla najlepszych i najzdolniejszych kandydatów w filii we Wrocławiu

Następny wpis
Uniwersytet Coventry – oferuje stypendia dla najlepszych i najzdolniejszych kandydatów w filii we Wrocławiu

Uniwersytet Coventry – oferuje stypendia dla najlepszych i najzdolniejszych kandydatów w filii we Wrocławiu

Komentowane 2

  1. Anarchol'68 says:
    5 lat temu

    No to już wiadomo, że nowe torowisko będzie się sypać od samego początku – a wykonawca szuka usprawiedliwienia tego w „dębowej alei”…

    Odpowiedz
  2. Pingback: Trudne połączenie nowoczesnej trasy tramwajowej z zabytkowymi drzewami – tym razem inwestycja jest na prostej [VIDEO] - Wrocławskie Fakty

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Kiedyś wojska i policja, teraz… sztuka i „Cafe Borówka”. Historia wrocławskiego odwachu

Kiedyś wojska i policja, teraz… sztuka i „Cafe Borówka”. Historia wrocławskiego odwachu

28 marca 2023
Burza wokół szalika Jacka Sutryka

Burza wokół szalika Jacka Sutryka

4 października 2021
Ewa i Zuzia z powiatu trzebnickiego

Ewa i Zuzia z powiatu trzebnickiego nagrodzone za komiks o ZUS

14 maja 2025
Na wrocławskie ulice wyruszą

Na wrocławskie ulice wyruszą zabytkowe pojazdy – bezpłatna komunikacja w Noc Muzeów 2025

16 maja 2025
Panthers Wrocław rozpoczynają

Panthers Wrocław rozpoczynają nowy sezon ELF – pierwszy mecz na Stadionie Olimpijskim z Fehérvár Enthroners już w sobotę

16 maja 2025
Na wrocławskie ulice wyruszą

Na wrocławskie ulice wyruszą zabytkowe pojazdy – bezpłatna komunikacja w Noc Muzeów 2025

16 maja 2025
Noc Muzeów 2025

Noc Muzeów 2025 – kulturalny weekend w Miliczu

16 maja 2025
Karpacz wraca na mapę kolejową

Karpacz wraca na mapę kolejową – 14 par pociągów w weekendy i KD Retro na trasie

16 maja 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Panthers Wrocław rozpoczynają
Sport

Panthers Wrocław rozpoczynają nowy sezon ELF – pierwszy mecz na Stadionie Olimpijskim z Fehérvár Enthroners już w sobotę

16 maja 2025
Na wrocławskie ulice wyruszą
Komunikacja i Rozkład Jazdy

Na wrocławskie ulice wyruszą zabytkowe pojazdy – bezpłatna komunikacja w Noc Muzeów 2025

16 maja 2025
Noc Muzeów 2025
Blisko Wrocławia

Noc Muzeów 2025 – kulturalny weekend w Miliczu

16 maja 2025
Karpacz wraca na mapę kolejową
Blisko Wrocławia

Karpacz wraca na mapę kolejową – 14 par pociągów w weekendy i KD Retro na trasie

16 maja 2025
Nowy sprzęt terapeutyczny
Edukacja

Nowy sprzęt terapeutyczny dla wrocławskich poradni

16 maja 2025
Wsiadaj i jedź: „Pimp my Bike” – kreatywny dzień dla miłośników rowerów
Handel

Wsiadaj i jedź: „Pimp my Bike” – kreatywny dzień dla miłośników rowerów

15 maja 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Panthers Wrocław rozpoczynają

Panthers Wrocław rozpoczynają nowy sezon ELF – pierwszy mecz na Stadionie Olimpijskim z Fehérvár Enthroners już w sobotę

16 maja 2025
Na wrocławskie ulice wyruszą

Na wrocławskie ulice wyruszą zabytkowe pojazdy – bezpłatna komunikacja w Noc Muzeów 2025

16 maja 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT