Już w najbliższą sobotę, 29 lipca, rozpocznie się remont torowiska przebiegającego przez skrzyżowanie ulic Piłsudskiego i Świdnickiej. Start tej przebudowy zbiegnie się z zakończeniem prac remontowych na moście Piaskowym. Jakie zmiany komunikacyjne nas czekają?
To kolejny i tym samym ostatni etap remontu w tym kluczowym miejscu. W ramach zadania torowcy przede wszystkim zajmą się wymianą rozjazdu i skrzyżowania torowego. Nowe szyny zostaną od siebie oddalone na tyle, aby umożliwić tramwajom swobodne mijanie się na skrzyżowaniu, bez konieczności zatrzymywania.
– Wykorzystujemy wakacyjny czas i staramy się przeprowadzić jak największy front robót. Remont na skrzyżowaniu ulicy Piłsudskiego i Świdnickiej, to kolejna inwestycja, która wpłynie na poprawę bezpieczeństwa oraz większy komfort korzystania z komunikacji miejskiej we Wrocławiu – mówi prezes MPK Wrocław Witold Woźny.
Oprócz wymiany rozjazdów, remont czeka również tak zwaną „krzyżownicę”, czyli fragment torów, znajdujący się na samym środku skrzyżowania. Ten ważny element łączy ze sobą szyny, pozwalając tramwajom na przejazd w przecinających się kierunkach jazdy.
– Dzięki temu zyskamy pewność, że przejazdy przez skrzyżowanie będą bezawaryjne. Przy okazji remontów staramy się wymieniać jak najwięcej infrastruktury torowej, tak, aby mogła ona służyć przez kolejne lata – dodaje dyrektor ds. inwestycji MPK Wrocław Damian Talaga.
Koszt całej inwestycji to 4,1 mln złotych, a zgodnie z planem prace rozpoczną się 29 lipca i zakończą na przełomie września i października. W tym czasie pasażerowie MPK będą musieli liczyć się ze zmianami w kursowaniu tramwajów.
PEŁNA LISTA ZMIAN W ROZKŁADZIE JAZDY MPK WROCŁAW
od 29 lipca do 31 sierpnia
Linia 5
„Piątka” jadąca z Księża Małego w kierunku Oporowa będzie kursowała objazdem od ulicy Piłsudskiego przez ulicę Świdnicką, Podwale i plac Orląt Lwowskich do placu Legionów.
W kierunku przeciwnym, tramwaj pojedzie od placu Legionów przez ulicę Sądową, Podwale, Świdnicką do ulicy Piłsudskiego i dalej przez Dworzec Główny i ulicę Kołłątaja do Księża Małego.
Linia 6
Tramwaje linii 6 jadące z pętli Kromera do pętli Krzyki, zostaną skierowane objazdem od ulicy Krupniczej przez ulicę Sądową, plac Legionów i ulicę Piłsudskiego do ulicy Świdnickiej.
W kierunku przeciwnym, tramwaje pojadą od ulicy Świdnickiej przez ulicę Piłsudskiego, plac Legionów, ulicę Sądową, Krupniczą i Kazimierza Wielkiego do ulicy Szewskiej.
Linia 7
„Siódemka” jadąca z pętli Poświętne do pętli Klecina, zostanie skierowana objazdem od ulicy Krupniczej przez ulicę Sądową, plac Legionów i ulicę Piłsudskiego do ulicy Świdnickiej.
W kierunku przeciwnym, linia pojedzie od ulicy Świdnickiej przez ulicę Piłsudskiego, plac Legionów, ulicę Sądową, Krupniczą i Kazimierza Wielkiego do ulicy Szewskiej.
Linia 8
„Ósemka” powróci na swoją stałą trasę przejazdu.
Linia 9
Tramwaje linii 9 również powrócą na swoją stałą trasę przejazdu.
Linia 11
Tramwaje linii 11 jadące z pętli Kowale do pętli przy Cmentarzu Grabiszyńskim będą kursowały objazdem od ulicy Skargi przez ulicę Teatralną, plac Teatralny, ulicę Świdnicką, Podwale i plac Orląt Lwowskich do placu Legionów.
W kierunku przeciwnym, tramwaj pojedzie od placu Legionów przez ulicę Sądową, Podwale, Świdnicką, plac Teatralny i ulicę Teatralną do ulicy Skargi.
Dodatkowo tramwaje linii 11 powrócą na swoją trasę w obu kierunkach przez most Piaskowy i mosty Młyńskie.
Linia 15
Tramwaje linii 15 w obu kierunkach pojadą objazdem od placu Orląt Lwowskich przez ulicę Podwale i Świdnicką do ulicy Piłsudskiego.
Linia 17
Tramwaje linii 17 w obu kierunkach pojadą objazdem od Świdnickiej przez ulicę Piłsudskiego i Kołłątaja do ulicy Skargi.
Dodatkowo tramwaje linii 17 powrócą na swoją trasę w obu kierunkach przez most Piaskowy i mosty Młyńskie.
Linia 20
„Dwudziestka” w obu kierunkach pojedzie objazdem od Świdnickiej przez ulicę Piłsudskiego, plac Legionów do placu Orląt Lwowskich.
Linia 23
Tramwaje linii 23 powrócą na trasę w obu kierunkach przez most Piaskowy i mosty Młyńskie.
Nadal z powodu remontu torowiska na ulicy Legnickiej, tramwaje jadące w kierunku ulicy Robotniczej, od placu Dominikańskiego będą kursowały objazdem przez ulicę Kazimierza Wielkiego, plac Jana Pawła II, ulicę Legnicką do przystanku „Dolmed”, a z powrotem – kierunku Kromera – przez ulicę Śrubową, Marchijską i dalej swoją trasą przez plac Orląt Lwowskich i ulicę Podwale.
Linia 31
Tramwaje linii 31 w obu kierunkach pojadą objazdem od placu Orląt Lwowskich przez ulicę Podwale i Świdnicką do ulicy Piłsudskiego.
Linia 70
Z uwagi na ograniczoną przepustowość skrzyżowania ulicy Piłsudskiego i Świdnickiej podczas prowadzonych prac, tramwaje linii 70 od ulicy Piłsudskiego zostaną skierowane przez ulicę Peronową, Borowską i Ślężną do Parku Południowego i będą kursowały w relacji Dworzec Nadodrze – Park Południowy – Dworzec Nadodrze.
Informacja prasowa: MPK Wrocław