Do końca wakacji letnich obszar Przedmieścia Świdnickiego przestanie być przestrzenią dowolnego parkowania.
Od kwietnia br. już trzeba tu płacić za postój, ale jak zapowiada Zakład Dróg i Utrzymania Miasta, zaplanowano już nowe oznakowanie i związaną z tym organizację ruchu w rejonie od Dworca Głównego po Dworzec Świebodzki (pomiędzy nasypem kolejowym a fosą). Precyzyjnie chodzi o warunki postoju przy ulicach: Żytniej, Pszennej, Jęczmiennej, Lelewela, Kolejowej, Stysia oraz na pl. Rozjezdnym.
Wyznaczone będą na nowo miejsca postojowe, zamontowane mają być też bezpieczne przejścia i azyle dla pieszych. To wszystko ma nastąpić nie później niż 1 września br., aby w nowym roku szkolnym, gdy wraca wzmożony ruch pojazdów osobowych, wszyscy mieszkańcy orientowali się w nowym układzie komunikacyjnym tego rejonu Wrocławia. Finałem będzie ustawienie parkomatów. To zadanie należy do operatora strefy płatnego parkowania, czyli krakowskiej spółki KBU.
Warto przypomnieć, że od 1 września br. strefa płatnego parkowania we Wrocławiu powiększy się o nowe osiedla. To wynika z uchwały rady miejskiej z kwietnia br. Mając zgodę radnych, ratusz (poprzez ZDiUM) wyznaczać może płatne miejsca parkingowe na wspomnianym wyżej Przemieściu Świdnickim, ale na Placu Grunwaldzkim, Przedmieściu Oławskim, Szczepinie, Ołbinie, Kleczkowie, Nadodrzu, Karłowicach, Tarnogaju, Hubach i Powstańców Śląskich.
We wszystkich nowych obszarach płatnego parkowania we Wrocławiu, określanych jako „strefa C”, za pierwszą godzinę parkowania zapłacimy 2 zł, za drugą 2,10 zł, za trzecią i następne po 2,20 zł. W strefach „A” i „B” już za pierwszą godzinę płaci się 3 zł.
Beznadzieja!!!