Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja i Rozkład Jazdy

Przystanki po wiedeńsku we Wrocławiu – dwa już gotowe i będą następne

KK przez KK
27 stycznia 2025
w Komunikacja i Rozkład Jazdy, Wiadomości, Wrocław
0
Przystanki po wiedeńsku

Konstrukcja tzw. „przystanku wiedeńskiego” polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. 

Właśnie zakończył się pierwszy etap prac przy przystankach wiedeńskich na ul. Sienkiewicza. Dwa perony zostały wyniesione przy skrzyżowaniu z ulicą Górnickiego. Wkrótce powstaną też takie przy skrzyżowaniu z ul. Piastowską. W weekend rozpoczną się prace nad wyniesieniem peronu na przystanku „Opera” i na ul. Szewskiej. Wzdłuż ul. Sienkiewicza występuje historyczna oraz współczesna zabudowa wielorodzinna. Blisko jest też węzeł przesiadkowy na rondzie Reagana, campus uniwersytecki oraz galeria handlowa – co powoduje, że na tych przystankach panuje wzmożony ruch pasażerski. W listopadzie 2024 rozpoczęła się budowa dwóch z sześciu przystanków wiedeńskich w obrębie ul. Sienkiewicza. Wyniesienie przystanków to też np. poprawa bezpieczeństwa rowerzystów tam, gdzie nie ma wyodrębnionych dróg rowerowych, ponieważ każde wyniesienie zwraca uwagę kierowców na słabszych użytkowników dróg.

Wyniesienie jezdni nie tylko ułatwia wsiadanie do tramwajów i wysiadanie z nich, ale wielu osobom – zwłaszcza starszym czy z niepełnosprawnościami – w ogóle umożliwia skorzystanie z komunikacji zbiorowej – mówi oficerka piesza Wrocławia Anna Szmigiel-Franz.

 

Na ul. Sienkiewicza jedno zadanie zostało podzielone na dwa etapy tak, by prace nie powodowały dużych utrudnień w okolicy. Przystanki przy skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza z Górnickiego są już gotowe. W środę odbywały się odbiory. W ramach inwestycji nie tylko podniesiony został poziom jezdni. Prace obejmowały także przebudowę chodników, modernizację systemu odwodnienia, instalację nowoczesnego oświetlenia, budowę brakujących odcinków miejskich kanałów technologicznych. Na peronach zamontowane zostały też tablice dynamicznej informacji pasażerskiej.

Zadanie finansowane z budżetu Wrocławia nadzoruje Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta. Prace wykonuje firma ROTOMAT, która wygrała przetarg na tę realizację. Wartość realizowanych prac to około 4,4 mln zł. W etapie drugim, który planujemy rozpocząć 3 lutego, przebudujemy cztery perony w obrębie skrzyżowania z ul. Piastowską – zapowiada Tomasz Staruchowicz ze ZDiUM.

 

Na czas budowy przystanków wiedeńskich pasażerowie będą korzystać z przystanków tymczasowych:

  • dla relacji od skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego w kierunku mostu Szczytnickiegoprzystanek tymczasowy będzie się znajdował na jezdni przed budowanym przystankiem wiedeńskim na wlocie skrzyżowania z ulicą Piastowską. W kierunku przeciwnym – na jezdni przed budowanym przystankiem wiedeńskim na wlocie skrzyżowania z ulicą Piastowską.
  • na ul. Piastowskiej od strony ulicy Nowowiejskiej przystanek będzie zlokalizowany za skrzyżowaniem z ulicą Sienkiewicza w stronę placu Grunwaldzkiego (docelowa lokalizacja przewidziana jest przed skrzyżowaniem), natomiast od placu Grunwaldzkiego przystanek tymczasowy będzie zlokalizowany na jezdni przed budowanym docelowym przystankiem na wlocie skrzyżowania z ulicą Sienkiewicza.
    Kierowcy samochodów w czasie prac pojadą torowiskiem.

W ubiegłym roku Wrocław zakończył też przebudowywanie na wiedeńskie czterech przystanków „Hutmen” na ulicy Grabiszyńskiej, a w 2023 r. zakończono prace na sąsiednim przystanku przy ulicy Bzowej na wysokości Centrum Historii Zajezdnia. W ramach przebudowy ul. Pomorskiej i pl. Staszica wybudowano dwa nowe przystanki wiedeńskie na wysokości pl. Strzeleckiego i ul. św. Wincentego. W sumie we Wrocławiu mamy kilkanaście przystanków wiedeńskich: na ul. Traugutta (2), Piłsudskiego (1), Hubskiej (4), Krupniczej (2), Trzebnickiej (2), Pomorskiej (2), mostach Pomorskich (2) wspomnianej Grabiszyńskiej (4). Podniesiony przystanek jest również na Jedności Narodowej (przy skrz. z Oleśnicką). Wyniesione przystanki tramwajowe będą także na pl. Teatralnym przy Operze i na ul. Szewskiej (przystanki „Oławska”, „Wita Stwosza”, „Uniwersytecka”).

W pierwszej kolejności wyniesiony zostanie przystanek „Opera” przy pl. Teatralnym. W związku z tym od minionego weekendu (z 24 na 25 stycznia) tramwaje jadące w kierunku skrzyżowania z ul. Widok i Bożego Ciała, będą się zatrzymywać na ul. Świdnickiej (na wysokość budynku Opery).
W tym samym czasie wykonawca planuje również wejść z pracami na przystanek „Oławska” na ul. Szewskiej. W ten weekend jednak przesunięcie tego przystanku nie będzie konieczne, ale zmiana lokalizacji może nastąpić w kolejny weekend. Przystanki „Uniwersytecka” i „Wita Stwosza” wyniesione zostaną w dalszej kolejności.

Budowa przystanków wiedeńskich to krok w rozwoju infrastruktury transportowej Wrocławia. We Wrocławiu mamy kilkanaście przystanków wiedeńskich i podniesionych peronów. To jest realizacja naszej deklaracji sprzed paru lat, by miasto zmieniać tak, by było „łatwiejsze w użyciu”, a mówiąc oficjalniej bardziej dostępne dla m.in. seniorów czy ludzi z niepełnosprawnościami. To nie tylko przystanki wiedeńskie, ale też w ogóle takie projektowanie linii i tras, by jak najwięcej osób miało przystanek komunikacji miejskiej w odległości 350 metrów od domu – podsumowuje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

 

Poprzez: UM Wrocław
Tagi: inwestycjekomunikacjasamorząd
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Pijany kierowca potrącił dwie osoby na przejściu dla pieszych

Następny wpis

„Interdyscyplinarne podejście do raka piersi” – debata o nowoczesnej onkologii na Dolnym Śląsku

Następny wpis
Interdyscyplinarne podejście do

„Interdyscyplinarne podejście do raka piersi” – debata o nowoczesnej onkologii na Dolnym Śląsku

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Fontanna Multimedialna wraca

Fontanna Multimedialna wraca w nowym sezonie

2 maja 2025
Korona GÓRek Wrocławia

Korona GÓRek Wrocławia wystartowała – możesz stać się zdobywcą szczytów, bez wyjeżdżania z miasta

30 kwietnia 2025
Ready.Set.Splash! To ma być wyjątkowe wydarzenie wodno-sportowe SwimPact

Ready.Set.Splash! To ma być wyjątkowe wydarzenie wodno-sportowe SwimPact

29 kwietnia 2025
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 324 [Góra – Niechlów]

7 maja 2025
Stanowisko Śląska Wrocław odnośnie banerów podczas meczu z Zagłębiem Lubin

Stanowisko Śląska Wrocław odnośnie banerów podczas meczu z Zagłębiem Lubin

3
Osiedle Orawska Vita

Osiedle Orawska Vita na wrocławskim Ołtaszynie – III etap w przedsprzedaży

1
Nie trzeba wiele

Nie trzeba wiele, by pomóc – majowa akcja krwiodawstwa, a przy okazji dobre zakupy

1
Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

1
Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
French Open premiera

„French Open” – premiera we Wrocławskim Teatrze Pantomimy

7 maja 2025
Four Points by Sheraton

Four Points by Sheraton – nowy rozdział w historii Hotelu Wieniawa

7 maja 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Przed nami Rowerowa Majówka
Wiadomości

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia
Biznes

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
French Open premiera
Kultura

„French Open” – premiera we Wrocławskim Teatrze Pantomimy

7 maja 2025
Four Points by Sheraton
Biznes

Four Points by Sheraton – nowy rozdział w historii Hotelu Wieniawa

7 maja 2025
Modernizacja drogi wojewódzkiej nr
Blisko Wrocławia

Modernizacja drogi wojewódzkiej nr 324 [Góra – Niechlów]

7 maja 2025
Twórcze warsztaty w pięknym
Kultura

Twórcze warsztaty w pięknym otoczeniu – zaprasza Muzeum Archidiecezjalne

6 maja 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Przed nami Rowerowa Majówka

Przed nami Rowerowa Majówka

8 maja 2025
Nowe połączenia z Wrocławia

Nowe połączenia z Wrocławia już od lipca – cztery nowe kierunki

8 maja 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT