„Nie było odwołań w sprawie rozstrzygnięcia przetargu na projektowanie tej ważnej trasy. Możemy zatem wezwać projektanta do złożenia wymaganych dokumentów i przystąpić do podpisania umowy.” – informuje profil Inwestycje we Wrocławiu na swoim Facebooku.
Wybrana oferta opiewa na kwotę 3 672 780 zł. Docelowo ma pomóc mieszkańcom Maślic i pobliskich osiedli szybciej dotrzeć do centrum, a skorzystać ma 11 tysięcy osób.
Trasa na Maślice będzie liczyć ponad 3,2 kilometrów długości, a jeśli liczyć z pętlą – to nawet ok. 4 km. Dokładny jej przebieg poznamy po zakończeniu projektowania. Trasa tramwajowa znajdzie się w korytarzu komunikacyjnym wytyczonym w Studium i Miejskim Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla tego obszaru. – piszą Inwestycje we Wrocławiu.
Czytamy także o założeniach koncepcyjnych:
Planowany jej początek jest w pobliżu krańcówki przy Tarczyński Arena przy ul. Pilczyckiej, następnie ok. 2 km wzdłuż ul. Maślickiej po stronie północnej. Potem trasa odbije w lewo w kierunku południowo-zachodnim w kierunku ulicy Suwalskiej i Królewieckiej, aby zakończyć swój bieg w pobliżu centrum handlowego i linii kolejowej, którą kursują pociągi m.in. w kierunku Głogowa czy Zielonej Góry. Wybór tego miejsca na pętlę tramwajową nie jest przypadkowy, ponieważ w planach PKP jest wybudowanie w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław-Maślice.Przy pętli tramwajowej planowany jest park and ride.
Powstać ma osiem par przystanków:
Założenia zakładają powstanie na trasie 8 par przystanków na wysokości ul. Gosławickiej, przy AOW, ul. Rędzińskiej, Bogatyńskiej, Brodnickiej, Na rozwidleniu ul. Maślickiej i trasy tramwajowej odbijającej w kierunku południowo-zachodnim, przy ul. Suwalskiej oraz ul. Królewieckiej.

