Wyższy poziom bezpieczeństwa na styku ruchu kolejowego i drogowego w województwie dolnośląskim na kilkunastu przejazdach zapewnić mają nowe urządzenia przejazdowe.
Zgodnie z podpisanym już przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowami modernizację przejdą cztery przejazdy: w Dąbrowie i Gręboszycach (powiat oleśnicki), Piekarach (powiat oławski) i Smardzowie (powiat wrocławski), gdzie poza sygnalizacją świetlną i dźwiękową, zabezpieczone będą dodatkowo w półrogatki.
Na trzynastu przejazdach na odcinkach: Wrocław Zachodni – Wrocław Gądów (linia kolejowa nr 751), Głogów – Żukowice (linia kolejowa nr 14), Ścinawa – Chełmek Wołowski (linia kolejowa nr 273), Długołęka – Solniki Wielkie (linia kolejowa nr 143), Opole Groszowice – Wrocław Brochów (linia kolejowa nr 277), Oleśnica – Chojnice (linia kolejowa nr 281) urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej będą wymienione na nowe. Sygnalizatory świetlne i dźwiękowe oraz pozostałe elementy systemu zapewnią wyższy poziom bezpieczeństwa.
Na przejazdach zostanie również wymienione oświetlenie na energooszczędne. Prace będą prowadzone bez wpływu na rozkładowy ruch pociągów. Na wszystkie te zadania PKP Polskie Linie Kolejowe wydadzą ok. 17 mln zł netto, a wykonanie prac planowane jest do kwietnia 2025 r. Finansowany w ramach Krajowego Planu Odbudowy projekt „Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach – etap III” zakłada kolejne przedsięwzięcia. Planowane jest podpisanie umów, które swym zakresem obejmą modernizację siedemnaście kolejnych przejazdów na terenie województwa dolnośląskiego.
Poprzez: plk-sa.pl / foto: M. Pabiańska