Poprawa stanu technicznego jezdni na moście Marszowickim, od 15 lipca br. na obiekcie obowiązuje ruch wahadłowy
- Prace obejmą jezdnię na zabytkowym moście Marszowickim,
- Rozbiórki oraz odbudowa jezdni będą prowadzone połówkowo, aby utrzymać przejezdność,
- Jeśli odkrywki wykażą niezadowalający stan płyty pomostowej, prace obejmą również ten element przeprawy,
- W zależności od stanu płyty pomostowej prace potrwają od 4 do 6 tygodni.
Od najbliższego weekendu rozpoczną się prace remontowe na moście Marszowickim. Obejmą one wymianę nawierzchni bitumicznej jezdni wraz z wymianą izolacji pomostu.
Most Marszowicki znajduje się w ciągu ul. Głównej i od 1900 r. umożliwia przejazd przez rzeką Bystrzycę. Celem planowanych prac remontowych inwestycji jest poprawa stanu technicznego jezdni na moście. Dość liczne spękania i łaty zakrywające ubytki powodują wstrząsy i drgania wpływające negatywnie na stan zabytkowej konstrukcji.
Nierówności nawierzchni powodują również dyskomfort podróży kołowych użytkowników.
Wymiana nawierzchni połączona z jej wzmocnienie specjalnymi siatkami oraz wymiana izolacji przeciwwodnej przyczynią się do utrzymania zabytkowego obiektu w odpowiedniej kondycji. Nowa, równa nawierzchnia poprawi również komfort jazdy mieszkańców tego obszaru.
Jeśli po dokonaniu odkrywek okaże się, że stan płyty pomostowej wymaga naprawy, prace takie zostaną od razu zrealizowane jako roboty dodatkowe.
W czasie trwania prac na moście obowiązywał będzie ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną. Na jednej połowie mostu będą trwały rozbiórki a następnie odbudowa jezdni, na drugiej – będzie utrzymany przejazd dla samochodów.
Organizacja ruchu zastępczego zostanie wprowadzona w nocy z 14/15 lipca. Wykonanie prac na obydwu połowach mostu zajmie 4 tygodnie, jeśli interwencji wymagać będzie płyta pomostowa – zajmie to dodatkowo ok. 10 – 14 dni.
Szczegółowy zakres robót:
• rozbiórka istniejącej nawierzchni na obiekcie wraz z izolacją przeciwwodną płyty pomostowej,
• wykonanie nowej izolacji płyty pomostu,
• wykonanie warstwy wiążącej z asfaltu lanego,
• ułożenie siatek geokompozytowych, wzmacniających nawierzchnię na obiekcie,
• wykonaniu bitumicznej warstwy ścieralnej na obiekcie.
Generalnym wykonawcą prac jest PW RADPOL Sp. z o.o. Koszt ich wykonania wyniesie 480 450,30 zł.
Informacja Prasowa: Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta