Ponad 5 milionów aktywnych aplikacji IKO, 302 milionów zleconych w niej transakcji, czy milion rozmów ze sztuczną inteligencją to liczby, które w 2020 r. pomogły PKO Bankowi Polskiemu zająć pierwsze miejsce w rankingu Finnoscore oraz w pierwszej dziesiątce najbardziej zaawansowanych cyfrowo banków Europy według firmy konsultingowej Bain & Company.

Cyfrowa ewolucja PKO BP w dobie pandemii przyspieszyła. Liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO przekroczyła już 5 mln i wciąż rośnie. Aplikacja, od momentu uruchomienia w marcu 2013 r., odnotowała 2,9 mld logowań – z czego 1,15 mld (40%) w 2020 r. Oznacza to wzrost o 47% w porównaniu do 2019 r. Od marca 2013 do końca ubiegłego roku klienci banku zlecili przez IKO 637 mln transakcji finansowych, z czego 302 mln w samym 2020 r. o 68% więcej niż w rok wcześniej. Użytkownik aplikacji logował się w 2020 średnio 311 razy, 19% częściej niż w 2019 r.

Strategia banku zakłada dużo częstszy kontakt z klientem. W przypadku aktywnych użytkowników aplikacji IKO, jest to 29 logowań w miesiącu wobec średniej 20 dla banków polskich i europejskich – mówi dyrektor Departamentu Strategii w PKO BP Aleksandra Sroka-Krzyżak. Według niej, o większej ilości logowań zadecydowała m.in. szeroka oferta dodatkowych produktów dostępnych w IKO, do których należą m.in. możliwość płacenia za przejazd autostradą bez konieczności zatrzymywania się na bramkach, otwieranie konta „na selfie”, złożenie wniosku o założenie konta firmowego wraz z rejestracją firmy w CEIDG, czy wgląd do kont z innych banków. W 2021 r. planowane jest wprowadzenie kolejnych funkcji: obsługa e-Tożsamości, aktywacja IKO na zagranicznych numerach telefonów czy zakup oraz obsługa funduszy inwestycyjnych.

PKO Bank Polski jest liderem polskiej bankowości w dziedzinie rozumienia i przetwarzania języka naturalnego. W 2020 r. w aplikacji IKO został uruchomiony asystent głosowy, który umożliwia zlecanie operacji bankowych za pomocą mowy, również potocznej. Asystent reaguje na 120 rodzajów intencji. Do jego „uczenia” użyto ponad 90 tys. zwrotów, w tym kolokwialnych typu „kopsnij szmal”.

Klienci testują możliwości systemu, zadając nowe, trudniejsze pytania – część z nich dotyczy np. aktualnych wydarzeń, na przykład epidemii koronawirusa, rządowych programów wsparcia przedsiębiorców czy nawet… pojawienia się na rynku gry Cyberpunk. Dlatego stale rozwijamy umiejętności językowe asystenta oraz jego kolejne funkcjepodkreśla dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji PKO BP Kamil Konikiewicz. Z asystentem głosowym IKO klienci PKO Banku Polskiego przeprowadzili już 360 tys. rozmów. Oprócz asystenta głosowego, bankowa sztuczna inteligencja to również voiceboty rozmawiające z klientami na infoliniach. One przeprowadziły już 640 tys. takich rozmów i tym samym liczba rozmów klientów banku z AI przekroczyła 1 mln.

W grudniu ubiegłego roku PKO Bank Polski zwyciężył w rankingu Finnoscore, oceniającym cyfrową dojrzałość oraz innowacyjność 200 banków z Europy i Ameryki Północnej.

Po przeanalizowaniu 300 kryteriów w 12 wybranych segmentach działalności, PKO BP uzyskał pozycję lidera z oceną 7,39 punktów. Na drugim miejscu znalazła się Slovenska Sporitelna ze Słowacji (7,12), a trzecie zajął brytyjski Starling Bank (7,08). PKO BP został szczególnie wysoko oceniony w kategoriach: bankowość online, media społecznościowe, aplikacja mobilna, komunikacja omnikanałowa oraz strategia w zakresie innowacji.

PKO Bank Polski znalazł się również w pierwszej dziesiątce rankingu globalnej firmy doradczej Bain & Company, która przeanalizowała stopień digitalizacji 50 czołowych banków regionu EMEA (Europa, Bliski Wschód , Afryka). PKO BP został szóstym najbardziej scyfryzowanym bankiem tego regionu i dostał wysokie oceny m.in. za najlepszą strategię cyfrową, działania innowacyjne, mocną pozycję w bankowości internetowej i aplikacji mobilnej, cyfryzację procesów bankowych z perspektywy klienta, oraz intuicyjną i dobrze zaprojektowaną bankowość internetową na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne.

Poprzez: PAP MediaRoom

420 milionów złotych – to wartość subwencji, które dotąd otrzymali dolnośląscy przedsiębiorcy w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0

Poprzedni artykuł

Dwie wpadki „przy okazji” – w tle: narkotyki, kradzież prądu i nietrzeźwość za kierownicą

Następny artykuł

Zainteresuje Cię także:

Komentarze

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.