Wrocławskie Fakty

WIDEO

WYWIAD

FELIETON

POLITYKA

KONTAKT

SZUKAJ

Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie
Wrocławskie Fakty
Home Komunikacja i Rozkład Jazdy

Ponad 11 tysięcy ludzi w zasięgu 5 minut od przystanku – ma być przetarg na projektowanie nowej linii tramwajowej

KK przez KK
19 listopada 2024
w Komunikacja i Rozkład Jazdy, Wiadomości, Wrocław
0
Ponad 11 tysięcy ludzi

W najbliższych tygodniach ma być ogłoszony przetarg na projektowanie tramwaju na osiedle Klecina.

W zależności od wybranego wariantu, nowe torowisko będzie miało 2 lub 2,2 km długości. Obecna nazwa pętli „Klecina”, gdzie kończą swoje kursy tramwaje linii 7 i 17, jest pewnym uproszczeniem. Formalnie osiedle Klecina leży wyłącznie na lewym brzegu rzeki Ślęzy. Istniejąca pętla 7 i 17 znajduje się na prawym brzegu, a więc jeszcze na osiedlu Krzyki – Partynice. Teraz tramwaj ma naprawdę dotrzeć na Klecinę, a nawet na Oporów. Którędy? Brane są pod uwagę dwie możliwości:

  • W pierwszej z nich, jadąc w kierunku obecnej pętli Klecina, tramwaj miałby skręcać z ul. Przyjaźni w prawo (mniej więcej na wysokości przystanku Sąsiedzka). Następnie przecinałby Krzycką, Skarbowców, przekraczał nowym mostem rzekę Ślęzę, wjeżdżał na Klecinę i tam przecinał Dożynkową oraz Jutrzenki. Kończyłby trasę na pętli przy ul. Kupieckiej (administracyjnie to już osiedle Oporów). To wariant przewidywany od lat w dokumentach planistycznych, zarysowany w istniejących już liniach zabudowy tej części osiedla Krzyki-Partynice.
  • W drugiej wersji tramwaj miałby skręcać w miejscu obecnej pętli Klecina na północ. Jechałby wzdłuż rzeki i przekraczał Ślęzę w tym samym miejscu, co w pierwszym wariancie – czyli mniej więcej na wysokości Parku Krzyckiego. Potem jechałby do Kupieckiej. To propozycja wysunięta przez część mieszkańców ul. Krzyckiej, ale również zostanie starannie przeanalizowana. Nie przecinałaby osiedla jadąc po rezerwie zaplanowanej na tramwaj, ale na jej przebieg zostałyby wykorzystane tereny zielone.

Analizy wskazują, że nowa linia tramwajowa bardzo zwiększy dostępność do komunikacji miejskiej dla mieszkańców tej okolicy, którzy będą mieli przystanek w zasięgu 5 minut pieszo od domu. Obecnie takich osób jest 3,9 tysiąca. Gdy trasa powstanie, będzie mogło to być nawet 11,5 tys. ludzi – mówi Krzysztof Świercz z Wrocławskich Inwestycji, czyli podmiotu, który będzie nadzorował to zadanie w imieniu gminy Wrocław.

 

W ramach przygotowań do sporządzenia projektu, przyszły zwycięzca przetargu sporządzi szczegółową analizę porównawczą obu wariantów. Będzie musiał wziąć pod uwagę aspekty techniczne (w tym szerokość niezbędnych korytarzy pod nowe torowiska i odpowiednie profile łuków), przyrodnicze, społeczne oraz ekonomiczne.

W ramach zadania zaprojektowany zostanie nowy most nad rzeką Ślęzą, nowe drogi i układy skrzyżowań, drogi rowerowe, chodniki, przystanki tramwajowe, pętla tramwajowo-autobusowa na wysokości ul. Kupieckiej wraz z punktem socjalnym i toaletą ogólnodostępną, park and ride na kilkadziesiąt aut oraz parking rowerowy. Od momentu podpisania umowy biuro projektowe będzie miało 24 miesiące na przygotowanie dokumentacji oraz niezbędnych pozwoleń – wylicza Krzysztof Świercz.

 

  • Obecnie samorząd miasta jest na etapie sporządzania dokumentacji projektowej na dwie inne zupełnie nowe trasy tramwajowe (Borowska i Maślice). Wyczekiwane są rozwiązania na szczeblu rządowym, które umożliwią doprojektowanie torowiska tramwajowego w ramach już budowanej TAT na Jagodno. Zakończone jest projektowanie tramwaju z Sępolna na Swojczyce.
  • W projekcie budżetu Wrocławia na 2025 rok zaproponowano na zbudowanie tej ostatniej trasy ponad 55 mln zł (kolejne wydatki od 2026, bo całkowity koszt będzie ok. czterokrotnie wyższy).

Tagi: inwestycjeJagodnoKlecinakomunikacja
UdostępnijUdostępnijUdostępnij
Poprzedni wpis

Na łyżwach we Wrocławiu – atrakcyjne lekcje wychowania fizycznego

Następny wpis

Żółto-czerwone od początku spotkania przejęły kontrolę nad parkietem

Następny wpis
Żółtoczerwone od początku

Żółto-czerwone od początku spotkania przejęły kontrolę nad parkietem

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz jeszcze

  • Najnowsze
  • Komentowane
  • Popularne
Ewakuacja w Pasażu Grunwaldzkim! Co się stało?

Ewakuacja w Pasażu Grunwaldzkim! Co się stało?

4 lipca 2023
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
Odkryj Wrocław z innej bajki

Odkryj Wrocław z innej bajki – ruszają wakacyjne spacery z…

3 lipca 2025
Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Pierwszy pokój w Hampton

Pierwszy pokój w Hampton by Hilton Wrocław Airport już gotowy

4 lipca 2025
Wakacyjna balanga na

Wakacyjna balanga na pl. Wolności

4 lipca 2025

Reklama

timcatering katering

Ostatnie aktualności

Futbolowe emocje wracają
Sport

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację
Na sygnale

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Pierwszy pokój w Hampton
Biznes

Pierwszy pokój w Hampton by Hilton Wrocław Airport już gotowy

4 lipca 2025
Wakacyjna balanga na
Inne

Wakacyjna balanga na pl. Wolności

4 lipca 2025
Adam Maciejczyk Chcemy przełamywać
Dolny Śląsk

Adam Maciejczyk: „Chcemy przełamywać bariery. Nie tylko bólu…”

4 lipca 2025
Ponad 1000 meczów
Sport

Ponad 1000 meczów i tysiące spełnionych dziecięcych marzeń

3 lipca 2025

WrocławskieFakty.pl - wiarygodne informacje z Wrocławia i regionu. Sprawdzone fakty i opinie.

Social Media

Polityka prywatności
Kontakt

Kategorie

  • Biznes
  • Blisko Wrocławia
  • Długołęka
  • Dolny Śląsk
  • Dzieje się
  • Edukacja
  • Felieton
  • Handel
  • Inne
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Kultura
  • Na sygnale
  • Oświadczenie
  • Polityka
  • Rozkład Jazdy
  • Sport
  • Syców
  • Ważne
  • Wiadomości
  • Wideo/Galerie
  • Wrocław
  • Wywiad
  • Zdrowie

Ostatnie aktualności

Futbolowe emocje wracają

Futbolowe emocje wracają na Stadion Olimpijski

4 lipca 2025
ZDiUM zmienia organizację

ZDiUM zmienia organizację ruchu na ulicach Moniuszki i Śniadeckich – od 5 lipca 2025

4 lipca 2025
Brak wyników
Zobacz wszystkie wyniki
  • Aktualności
    • Wrocław
    • Dolny Śląsk
  • Polityka
  • Na sygnale
  • Wrocławskie Fakty TV
  • Sport
  • Kultura
  • Komunikacja i Rozkład Jazdy
  • Zdrowie

© 2022 WroclawskieFakty.pl

Drogi użytkowniku
Po zapoznaniu się z niniejszą informacją, poprzez kliknięcie na „Przejdź do serwisu” lub zamknięcie tego okna zgadzasz się na to, aby Twoje dane osobowe były przetwarzane
w taki sposób jaki został omówiony w regulaminie oraz niniejszej polityce (https://wroclawskiefakty.pl/polityka-prywatnosci)

PRZEJDŹ DO SERWISU
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are as essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
SAVE & ACCEPT