Polskie Linie Kolejowe podpisały umowy za ponad 117 mln zł na remont linii z Wrocławia do Międzylesia.
Inwestycja realizowana ma być środków Krajowego Planu Odbudowy. Z efektów prac podróżni jadący ze stolicy Dolnego Śląska w kierunku Kłodzka, Międzylesia i Czech skorzystają – jak zapewnia przewoźnik – już w grudniu tego roku. Wtedy właśnie najszybszy pociąg dalekobieżny InterCity z Wrocławia do granicy polsko-czeskiej pojedzie w mniej niż 100 minut. To będzie najkrótsza w historii podróż tą linią. Skróci się również czas przejazdu pociągów regionalnych.
- Remont torów między Strzelinem a Międzylesiem umożliwi podniesienie prędkości nawet do 120km/h na wybranych odcinkach. Przewidziane są roboty w zakresie kolejowym na siedemnastu wiaduktach w Białym Kościele, Ziębicach, Raczycach, Kłodzku i Długopolu Górnym. Prace obejmą też pięć mostów, w tym w Nieszkowie i Białym Kościele. Poprawione będą również warunki przejazdu przez tunel w Długopolu-Zdroju.
- Realizacja zadania „Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław – Międzylesie – rewitalizacja torów wraz z robotami towarzyszącym”, za 117 mln z budżetu państwa, ma skrócić czas podróży o ok.15 minut. Obok zwiększenia bezpieczeństwa przejazdów zwiększyć się będzie mogła liczba połączeń na ważnej trasie w regionie.
- Na stacji Kamieniec Ząbkowicki remontowany jest wiadukt nad ul. Kolejową. Prace obejmą również betonowe konstrukcje oraz kamienne ściany obiektu. Na zadania na odcinku Smardzów Wrocławski – Strzelin oraz w Kamieńcu Ząbkowickim przeznaczyliśmy ponad 27 mln zł ze środków własnych i zrealizujemy je do końca listopada br.
Dzięki podpisanej już umowie, na trasie Wrocław – Międzylesie od Smardzowa Wrocławskiego do Strzelina remontowany jest jeden z dwóch torów. Wymiana podkładów drewnianych na betonowe służy przygotowaniu do jazdy z prędkością do 120 km/h. Poprawiony będzie także stan trzech mostów: w Żórawinie, Jeleninie i Szczawinie oraz wiaduktu w Ludowie Śląskim.
- Bezpieczniej na 64 przejazdach kolejowo-drogowych
Dzięki wymianie i montażowi nowych urządzeń sterowania ruchem, utrzymujemy na linii wymagany poziom bezpieczeństwa. Podpisane umowy zwiększają poziom bezpieczeństwa na 64 skrzyżowaniach torów i drogi.
Na 20 skrzyżowaniach zostaną wymienione urządzenia przejazdowe. Na 56 poprawiona będzie nawierzchnia drogowa. Remont obejmie przejazdy w Ziębicach, Żórawinie, Boreczku, Węgrach, Warkoczu, Strzelinie, Białym Kościele, Henrykowie, Ziębicach, Służejowie, Starczowie, Kamieńcu Ząbkowickim i Przyłęku. Prace na przejazdach realizowane są ze środków KPO, budżetu państwa i budżetu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
- Więcej pociągów między Bardem a Kłodzkiem
W grudniu 2023 r. podpisaliśmy umowę na budowę posterunku odstępowego między Bardem a Kłodzkiem. Prace planujemy rozpocząć z końcem lipca br. Jego zadaniem będzie zwiększenie przepustowości linii; pomiędzy Bardem a Kłodzkiem będzie mogło kursować więcej pociągów. Pozwoli to na przygotowanie atrakcyjniejszej oferty rozkładu jazdy.
- Inwestycja pn.: Zwiększenie przepustowości odc. Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie – budowa posterunku odstępowego w ramach projektu „Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych – etap I” za ponad 10 mln zł ze środków KPO, zostanie zrealizowana do połowy 2025 r.
- Na trasie Wrocław – Międzylesie kursuje na dobę ponad 45 pociągów pasażerskich. Linia jest wykorzystywana także do przewozu ładunków. Malownicza i zróżnicowana trasa przebiega w terenie nizinnym, podgórskim i górskim i prowadzi przez mosty, wiadukty i tunele.
Poprzez: plk-sa.pl