Po niemal pięciu dekadach przerwy pociągi znów dotrą do Srebrnej Góry. Samorząd województwa dolnośląskiego podpisał umowę na rewitalizację linii kolejowej nr 318 między Bielawą, a malowniczą miejscowością u podnóża Gór Sowich, jaką jest Srebrna Góra w powiecie ząbkowickim.
Projekt zakłada kompleksową modernizację linii kolejowej nr 318, w jej historycznym przebiegu. Prace prowadzone są etapowo – aktualnie kończą się na odcinku Bielawa Zachodnia – Bielawa Nowa (ok. 4,5 km), a następnie – dzięki podpisanej umowie – obejmą trasę do Srebrnej Góry. Zakończenie inwestycji zaplanowano na koniec 2026 r. Na ten cel województwo dolnośląskie przeznaczyło ponad 41 mln zł. Inwestycja obejmuje nie tylko odbudowę torowiska, ale również modernizację przystanków, przejazdów kolejowych oraz systemów sterowania ruchem. Rewitalizacja linii nr 318 jest kontynuacją zakończonego w 2019 roku remontu trasy z Dzierżoniowa do Bielawy.
Rewitalizacja linii kolejowej nr 318 to projekt, który ma ogromne znaczenie nie tylko dla mieszkańców Bielawy i Srebrnej Góry, ale dla całego regionu. Dzięki niemu poprawi się dostępność komunikacyjna, wróci regularny ruch pasażerski, a pociągi dotrą do Srebrnej Góry po blisko 50 latach. To także ogromny impuls dla lokalnej turystyki – podróżni będą mogli wygodnie dojechać do atrakcji w okolicach Gór Sowich – mówi marszałek województwa dolnośląskiego Paweł Gancarz.
- Uruchomienie nowego połączenia pozwoli mieszkańcom Bielawy i Srebrnej Góry na wygodniejsze podróże do większych ośrodków miejskich, w tym do Wrocławia.
- Dla turystów będzie to szansa na bezpośredni dojazd do jednej z najatrakcyjniejszych tras kolejowych Dolnego Śląska – z widokiem na Jezioro Bielawskie, Góry Sowie i przejazdem po ponad 110-letnim nasypie. Ruch kolejowy na tej linii został zawieszony w 1977 roku.
Poprzez: UMWD.pl