Aż 81 nowoczesnych wagonów za kwotę przeszło 700 milionów złotych. PKP Intercity odebrało ostatnią część ogromnego zamówienia, jakie złożyło spółce H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. Duże plany ma także Polregio, która zamierza zainwestować w swój tabor kilka miliardów złotych. Zyska na tym m.in. Wrocław.
Praktycznie wszystkie z 81 zakupionych przez PKP Intercity nowych wagonów jest już w pełnym użytku. Korzystają z nich pasażerowie na trasach m.in. Warszawa – Kraków – Zakopane, Warszawa – Wrocław – Warszawa czy Wrocław – Gdynia. Mowa tu zarówno o klasycznej kategorii Intercity (IC), jak i Express InterCity (EIC). Nowoczesne wagony są bowiem dostosowane do prędkości nawet 200 km/h. W środku są klasyczne fotele z dostępem do gniazdka elektrycznego, oświetlenie, wzmacniacze sygnału komórkowego, bezprzewodowy Internet oraz co oczywiste toalety czy klimatyzacja. W zamówieniu znalazło się także 10 przedziałowych wagonów dostosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami.
Na wielkie doinwestowanie swojego taboru szykuje się także Polregio. Ten przewoźnik zamówił aż 200 składów elektrycznych u czterech producentów. Łącznie wszystkie nowe elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) będą kosztować ponad 7 miliardów złotych. Środki pochodzić będą m.in. z grantów czy środków unijnych. Nowe pociągi będą rozwijać prędkość do 160 km/h i będą w dwóch wersjach: na co najmniej 130 miejsc siedzących oraz na minimum 210 miejsc siedzących.