Na południu Dolnego Śląska wyrasta gospodarcza potęga? Wiele na to wskazuje. Wojna, covid i wszystkie inne zawirowania gospodarcze nie powstrzymały pracowników Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej w osiągnięciu historycznych wyników i kluczowych inwestycji. Wyniki strefy są historycznie rekordowe, a na mapie Dolnego Śląska przybywa inwestycji, które dają miejsca pracy.
W skali kraju w specjalnych strefach powstało ponad 9 tysięcy nowych miejsc pracy z czego ponad 3300 na terenie WSSE. To są wyniki z którymi trudno dyskutować, z których jesteśmy bardzo dumni, pomimo obiektywnych trudności w poprzednim roku. – mówi prezes Piotr Wojtyczka z Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Największą realizowaną inwestycją jest nowa fabryka samochodów elektrycznych w Jaworze. Warta ponad milion euro budowa w efekcie ma przynieść 2500 nowych miejsc pracy. Takie inwestycje przekładają się na historyczne wyniki.
Ponad siedem miliardów złotych deklarowanych nakładów inwestycyjnych. To wynik absolutnie rekordowy i to nie tylko w kontekście WSSE, ale wszystkich stref w Polsce. – przyznaje prezes Piotr Wojtyczka
To nie koniec inwestycji…
W ciągu najbliższych tygodni zainaugurujemy budowę czterech hal: w Brzegu, Nysie, Wałbrzychu, oraz Jaworzynie Śląskiej.
A zdradzi Pan prezes coś więcej na temat nowych inwestycji?
Chciałbym się pochwalić z kim rozmawiamy, natomiast nie mogę tego zrobić dopóki wszystkie rzeczy nie zostaną dopięte na ostatni guzik – dodaje prezes Piotr Wojtyczka
Jednak w tym roku Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna wyróżniła się, także inwestycją w ruch kolejowy, który ma pomóc odciążyć dolnośląskie drogi i zmniejszyć na nich ruch.
Mówimy tutaj o dziesiątkach tysięcy tirów rocznie. To ogromne odciążenie dla lokalnej społeczności. Jeżeli transport drogowy zamienimy na kolejowy to oczywiście ulżymy mieszkańcom. Ten pierwszy jest dużo lepszą formą transportu, jeżeli chodzi o tak duże wolumeny dostaw, które wychodzą z fabryk WSSE i tak to prawda nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. – mówi dr. Mariusz Tomczak dyrektor zarządzający WSSE
Czy możemy spodziewać się kolejnych kolejowych inwestycji WSSE?
Wierzymy, że audyt pozwoli nam na wskazanie kolejnych destynacji na wskazanie kolejnych lokalizacji na terenie WSSE w których powstaną kolejne bocznice i terminale intermodalne, a ich celem jest zmniejszenie ruchu m.in. tirów na Dolnym Śląsku. – deklaruje dr. Mariusz Tomczak dyrektor zarządzający WSSE